اوباما به "میدان مین" هیروشیما می‌رود؟ +عکس

اوباما به
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 - 19:48

روزنامۀ "نیویورک تایمز" با اشاره به تصمیم اوباما برای سفر به هیروشیما در ماه جاری، این اقدام را "گام گذاشتن در میدان مین"ی دانست که 11 رئیس جمهور پیش از او، در مدت 70 سال از انجام آن خودداری کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ "العالم"، این روزنامه با اشاره به اینکه خاطرۀ بمباران اتمی هیروشیما در سال 1945 و کشتار وحشیانۀ ده ها هزار ژاپنی هنوز از حافظۀ تاریخی ملت ژاپن پاک نشده است، نوشت: با وجود این، کاخ سفید اعلام کرده است که اوباما در این سفر از بمباران اتمی هیروشیما عذرخواهی نخواهد کرد. همچنان که هیچ پرسشی دربارۀ تصمیم هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، برای بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی - که سه روز بعد از هیروشیما بمباران شد- مطرح نخواهد شد. کاخ سفید تنها مدعی شده است که سفر اوباما به هیروشیما فرصتی برای گرامیداشت یاد تمام کشته شدگان بی گناه جنگ جهانی دوم فراهم خواهد آورد.
در حالی که با نزدیک شدن به زمان این سفر، گمانه زنی های کارشناسان دربارۀ واکنش احتمالی مردم آمریکا و ژاپن در قبال این دیدار تاریخی افزایش یافته است، برخی منتقدان اوباما می گویند که هیروشیما «ایستگاه بعدی توبۀ اوباماست»!
آمریکایی ها نه تنها تا کنون حاضر به عذرخواهی از بمباران هیروشیما نشده اند، بلکه با افتخار آن را اقدامی شجاعانه برای «پایان دادن به جنگ جهانی دوم» معرفی می کنند. البته جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا، در سفر ماه گذشتۀ خود به هیروشیما به ابراز تأسف دربارۀ این حادثه بسنده کرده بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها