دانشجویان انگلیسی چگونه به جنگ اسرائیل می‌روند؟

دانشجویان انگلیسی چگونه به جنگ اسرائیل می‌روند؟
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 - 21:12

گسترش موج تنفر از رژیم صهیونیستی در جامعه دانشجویان انگلیس و فعالیت‌های ضد اسرائیلی در انجمنهای دانشجویی، صهیونیست‌ها را نگران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ "العالم"، گزارشگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "مالیا بوعطیه" که به موضعگیری ستیزه جویانه علیه اسرائیل معروف است، به عنوان رئیس اتحادیۀ دانشجویان انگلیس و نمایندۀ 7 ملیون دانشجوی انگلیسی انتخاب شده است.
تلویزیون رژیم صهیونیستی، به همین مناسبت، بخش هایی از اظهار نظرهای ضد اسرائیلی "مالیا بوعطیه" را  پخش کرد که وی در آن می گوید: «شعار ما مبارزه با استعمار و اشغال فلسطین است. متأسفانه اسرائیل با سیطره یافتن بر رسانه های جهان، مقاومت علیه اشغالگری را تروریسم معرفی کرده است. اینکه فکر کنیم آزادی فلسطین از چنگ اشغالگران از طریق تحریم کالاهای اسرائیلی میسر می شود، تفکری اشتباه است. این فعالیتها قابل مقایسه با مقاومت نیست».
مجری صهیونیست، پس از پخش این سخنان، گفت: «او سال ها در زمینۀ تحریم کالاهای اسرائیلی فعالیت کرده است. اما با وجود این، چنین فعالیت هایی را کافی نمی داند. به نظر او، مقاومت تنها راه نجات مردم فلسطین است. در پوستر تبلیغاتی این کنفرانس که با سخنرانی مالیا بوعطیه آغاز شد، تصاویر سید حسن نصرالله، یاسر عرفات و لیلا خالد، زن مبارز فلسطینی، به چشم می خورد.
گزارشگر اسرائیلی، ئر بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سابقۀ جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی گفت: «تحرکات فعالان این جنبش، در آمریکا، با حضور تسیپی لیونی، وزیر امور خارجۀ پیشین اسرائیل، در دانشگاه هاروارد و سخنان وی در این دانشگاه به اوج خود رسید. در آن جلسه، یک دانشجوی فلسطینی هاروارد و عضو جنبش تحریم اسرائیل خطاب به لیونی گفته بود: وجود تو بوی خون می دهد».

تشدید جنایت های اسرائیل علیه مردم بی دفاع فلسطین، به ویژه در جنگ های اخیر غزه، موجی از اعتراضات مردمی را در کشورهای غربی علیه این رژیم ایجاد کرده که گسترش جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی یکی از پیامدهای آنست. البته مسأله محکومیت اسرائیل به گروه های مردم نهاد محدود نیبست، بلکه سازمان های بین المللی و برخی کشورهای غربی نیز مجبور به موضع گیری علیه رژیم صهیونیستی شده اند.

پربیننده ترین خبرها