موشک روسی که تگزاس یا فرانسه را نابود می کند+فیلم

چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 - 23:12

روسیه در تدارک آزمایش موشک اتمی بسیار پیشرفته ای است که می‌تواند به پدافندهای دفاعی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نفوذ و بخش گسترده‌ای از اروپا را در چند لحظه ویران کند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی نوشت: موشک قاره‌پیمای موسوم به "سارمات RS-28" که ناتو آن را "شیطان 2" نامیده است، بالغ بر 7 کیلومتر در ثانیه سرعت دارد و برای نفوذ در سامانه های سپر موشکی طراحی شده است.

به نوشته شبکه خبری " Zvezda" وابسته به وزارت دفاع روسیه، این موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید برای آزمایش‌های نهایی در تابستان پیش‌رو آماده شده است. موشک سارمات قادر است کلاهک جنگی 40 مگا تنی معادل 2000 برابر قدرت بمب های اتمی که آمریکایی ها در سال 1945 بر سر هیروشیما و ناکازاکی ریختند، با خود حمل کند.

شبکه تلویزیونی Zvezda در توصیف این موشک جدید اعلام کرد که سارمات RS-28 چنان قدرت تخریبی دارد که قادر است تمامی ایالت تگزاس (دومین ایالت پرجمعیت آمریکا بعد از کالیفرنیا و همچنین دومین ایالت بزرگ بعد از آلاسکا که در جنوب این کشور قرار دارد و مساحتش  696٫200 کیلومتر مربع است) یا فرانسه را نابود کند.

هرچند که اطلاعات فنی اندکی از مشخصات موشک جدید گزارش شده، اما برخی منابع مطلع اعلام کردند که سارمات، موشکی دو مرحله‌ای است که بردش 10 هزار کیلومتر بوده و بین 4 تا 10 تن مواد منفجره در‌آن بارگذاری می‌شود و می تواند لندن و دیگر شهرهای اروپایی و نیز شهرهای شرقی و غربی آمریکا را هدف قرار دهد. روسیه طراحی این موشک را در سال 2009 آغاز کرده است.

7- 213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها