افتخار عربستان به جنایاتش در سوریه

افتخار عربستان به جنایاتش در سوریه
پنج‌شنبه 23 ارديبهشت 1395 - 16:56

چهار تن از اهالی شهر حلب سوریه در تازه ترین حمله موشکی و خمپاره ای گروه های تروریستی شهید و 10 نفر دیگر زخمی شدند، که در میان شهدا یک زن و یک کودک وجود دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این در حالی است که عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان با افتخار به جنایات دولت سعودی در سوریه اذعان کرد و گفت که آل سعود سلاح های کُشنده تر و پیشرفته تر در اختیار تروریست ها گذاشته است .
مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که صد (100) تروریست از ترکیه وارد خاک سوریه شده و با خود مهماتِ حاوی ماده شیمیایی کلر و دیگر مواد شیمیایی وارد این کشور کرده اند .
مردم شهر حلب در شمال غرب سوریه تا آخرین ساعت های آتش بس نیز آماج حملات گروه های تروریستی بودند و ده ها موشک و گلوله خمپاره به مناطق مسکونی سیف الدوله ، الحمدانیه و شیخ مقصود اصابت کرد و باعث شهادت 4 شهروند و آسیب دیدن املاک مردم شد و مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه نیز به پایبند نبودن تروریست ها به آتش بس و حملات خونین آنها به مناطق مسکونی اذعان کرده است.  
مرکز هماهنگی ارتش روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم استان لاذقیه سوریه نیز اعلام کرد که تروریست ها آتش بس را نقض می کنند و به تازگی چند خودری باریِ حامل مهمات دست سازِ حاوی گاز شیمیایی کلر و دیگر مواد شیمیایی به دست گروهک های وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره رسیده است.
بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد که دولت متبوعش از هر تلاشی برای مبارزه با تروریسم حمایت می کند ولی متأسفانه شورای امنیت تاکنون در امر جلوگیری از انتقال تروریست ها به سوریه و مسلح کردن آنها ناتوان بوده است .
جعفری افزود: شورای امنیت تاکنون حتی یک گام بلند برای اجبار کشورهایِ حامی تروریسم به امتناع از انتقال تروریست ها و مزدوران به عراق و سوریه برنداشته است .
جعفری از تداوم حمایت عربستان و قطر از تروریست ها خبر داد و افزود : عربستان و قطر همچنان از گروه های تروریستی حمایت و پشتیبانی می کنند.
عادل الجبیر نیز اذعان کرد که پشتیبانی تسلیحاتی عربستان از گروه های تروریستی ادامه دارد و افزایش یافته است و اسلحه و مهمات کُشنده تر و پیشرفته تر در اختیار این گروه ها گذاشته شده است .
گروه بین المللی حمایت از مذاکرت صلح سوریه نیز که شامل 17 کشور و سازمان ملل متحد ، اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا می شود نیز روز سه شنبه هفته آینده نشستی را در وین برای بررسی آخرین تحولات سوریه برگزار خواهد کرد .
214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها