میوه و سبزیجات ترکیه از بازار روسیه حذف می‌شود

میوه و سبزیجات ترکیه از بازار روسیه حذف می‌شود
پنج‌شنبه 23 ارديبهشت 1395 - 18:37

مركز نظارت بر محصولات كشاورزي روسيه از تصميم خود براي ممنوعيت واردات انواع ميوه و سبزيجات تركيه به آن كشور از روز دوشنبه آينده به علت نداشتن استاندارهاي سلامت و كيفيت خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، " سرگئي دانكفرت " رئيس مركز نظارت بر كشاورزي روسيه روز پنج شنبه گفت واردات همه نوع ميوه و سبزیجات اعم از پياز، ليمو و گريپ فروت به روسیه که تاکنون مجاز بود، از این پس ممنوع خواهد شد.

خبرگزاري نووستي روسيه به نقل از دانكفرت گزارش داد كه علت اين تصميم، عدم انطباق توليدات كشاورزي تركيه با استاندارهاي روسيه و وجود آفت هاي گياهي در محصولات تركيه بوده است.

پيش ازآن، كميته نظارت روسيه اعلام كرده بود كه محدوديت هاي موقتي در زمینه واردات توليدات كشاورزي تركيه به روسيه از جمله واردات از طريق كشور طرف سوم اعمال خواهد شد.

رئيس مركز نظارت بر محصولات كشاورزي روسيه گفت " روسيه تا كنون فقط كدو و گريپ فروت و ليمو وارد مي كرد ولي اكنون به اين نتيجه رسيده كه ديگر واردات اين محصولات ضروري نيست و مي توان ازآن بي نياز بود و درنتيجه واردات آن ها از روز دوشنبه ممنوع خواهد شد.

درهمين ارتباط، كاخ كرملين اعلام كرد انگيزه و دلايل سياسي در پس تصميم روسيه براي ممنوعيت واردات محصولات كشاورزي تركيه وجود ندارد.

روابط مسكو و آنكارا در پي اقدام نيروي هوايي ارتش تركيه به سرنگون كردن جنگنده روسي درآسمان سوریه در حال اجراي ماموريت مبارزه با تروريسم در روز 24 نوامبر گذشته متشنج شد.

درپي اين اقدام، مسكو از اول ژانويه سال جاري ، واردات برخي از انواع ميوه و سبزيجات تركيه را ممنوع كرد.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها