تداوم نقض آتش بس و شهادت شماری از یمنی ها

تداوم نقض آتش بس و شهادت شماری از یمنی ها
پنج‌شنبه 23 ارديبهشت 1395 - 21:29

ادامه حملات ائتلاف متجاوز سعودي و مزدورانش به يمن به مناطق مختلف اين كشور، به شهادت شماری از شهروندان يمني منجر شد.

به گزارش پایگاه خبري شبکه العالم، با ادامه حملات متجاوزان سعودي در منطقه حرف سفيان در استان عمران، دو شهروند يمني شهيد و 9 تن ديگر زخمي شدند.

حملات جنگنده هاي سعودي و مزدوران اين كشور در صعده، نيز ادامه يافت و زيرساختهاي منبه ويران شد و دراين حال، جنگنده هاي سعودي به پرواز گسترده و در فاصله پايين در آسمان مناطق ديگر ادامه دادند.

مواضع ارتش يمن و كميته هاي مردمي در جبل هيلان در صراوح و المخدره در الجدعان در مأرب، هدف حملات گلوله هاي خمپاره و موشك هاي مزدوران قرار گرفت و این نیروها نیز با سلاح هاي تيربار و آتش توپخانه، مناطق مختلف شهر ذباب در تعز از جمله مواضع نيروهاي يمني در اين شهر را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، مزدوران نه تنها آتش بس را نقض كردند بلكه تلاشهايي را براي حركت به سوي يكي از مواضع نظامي در جنب ساختمان امنيت مركزي در كلابه و حي الزهراء در منطقه الشماسي در استان تعز، انجام دادند اما نيروهاي يمني در برابر آن ها ايستادند و خسارت هايي را به آن ها و تجهيزاتشان وارد كردند.

يكي از نيروهاي كميته مردمي يمن گفت: مزدوران تلاش كردند كه به داخل ساختمان امنيت مركزي و حي الشبكه نفوذ كنند اما نيروهاي كميته مردمي مانع آنان شدند و عده اي از آن ها را به قتل رساندند و يا مجروح كردند.

نيروهاي ارتش يمن و كميته هاي مردمي همچنين تلاش مزدوران رياض براي پيشروي به سمت منطقه بران درمنطقه نهم در صنعاء را ناكام گذاشتند و خسارت هاي سنگيني به آن ها وارد كردند.

با وجود ادامه مذاكرات سياسي دركويت براي پايان دادن به بحران يمن، چهار تيپ نظامي اماراتي تحت فرماندهي جديد نيروهاي اماراتي در پي بركناري فرمانده سابق به علت فشارهاي شركت آمريكايي داين كورب به دنبال كشته شدن چند نفر از نيروهاي آن در باب المندب و كرش، در راستای نقض آتش بس وارد عدن شدند.

215

 

پربیننده ترین خبرها