کارشناسان نظامی ترکیه تروریستها را آموزش می دهد

کارشناسان نظامی ترکیه تروریستها را آموزش می دهد
پنج‌شنبه 23 ارديبهشت 1395 - 22:28

گروه های تروریستی فعال در سوریه پیش از آغاز آتش بس سلاح هایی را که از اربابان عربی و غربی خود دریافت کرده بودند ، با کمک کارشناسان ترکیه توسعه داده و پیشرفته تر کرده اند تا با سلاح های جدیدتر و کُشنده تر خود مردم را بیش از پیش به خاک و خون بکشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آتش بس در سوریه روز 27 فوریه اعلام شد ولی گروه های تروریستی بارها آن را در مناطقی همچون شمال این کشور خصوصاً شهر حلب نقض کرده اند. 
روزنامه الوطن چاپ سوریه روز پنجشنبه به نقل از منبعی نزدیک به گروه تروریستی موسوم به " شهدای بدر " ، گزارش داد : کارشناسان نظامی ترکیه به حلب آمده اند و به نیروهای شهدای بدر نحوه توسعه موشک اندازهای دست ساز ، خمپاره هایی که کپسول های گاز خانگی را پرتاب می کند و موشک را آموزش می دهند.
تروریست های شهدای بدر منطقه بنی زید را در شمال شرق شهر حلب تصرف کرده اند و همچنان ساکنین این منطقه را با حملات موشکی و خمپاره ای خود می کُشند .
کارشناسی نظامی در مصاحبه با روزنامه الوطن سوریه گفت : تروریست ها چندی پیش سلاح های کُشنده ای برای تخریب مناطق مسکونی به دست آورده اند که موشک گراد 107 ، خمپاره های 82 و 120 میلیمتری و موشک ویرانگر بی 10 جزء این سلاح ها است سلاح هایی که با هزینه عربستان تهیه شده و با کمک ترکیه به دست تروریست های فعال در شهر حلب و حومه اش رسیده است .
این کارشناس نظامی افزود : خمپاره هایی که کپسول های گاز خانگی را پرتاب می کند ، برای رساندن بُردش به هزار و 400 متر توسعه داده شده است و تروریست ها هم اکنون می توانند در استان حلب مناطقی را همچون المحافظه ، المارتینی و الفرقات که قبلاً قادر به تخریبش نبودند ، با سلاح های دوربُرد خود تخریب کنند و تلفات و خسارات سنگینی را در این مناطق مسکونی برجای بگذارند و حتی بیمارستان ها ، مدارس و مساجد را نیز تخریب می کنند. 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها