بازداشت 37 تروریست در تونس

بازداشت 37 تروریست در تونس
جمعه 24 ارديبهشت 1395 - 09:43

وزارت کشور تونس از بازداشت 37 تروریست در این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم وزارت کشور تونس پنج شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کردند که در میان تروریستهای بازداشت شده، کسانی که در سه حادثه تروریستی در سال گذشته دست داشتند هم دیده می شوند. گفتنی است در حوادث مذکور 59 گردشگر خارجی و 13 مأمور امنیتی تونس کشته شدند.
پلیس تأکید کرد که عناصر بازداشت شده در صدد اجرای حملات تروریستی و انتحاری در کشور بودند.
روز چهارشنبه گذشته نیز به گفته وزارت کشور تونس در حمله مأموران امنیتی به یک خانه متروکه در یکی از شهرهای ایالت تطاوین واقع در جنوب کشور، که دو تروریست در آنجا پناه گرفته بودند دو افسر و دو نیروی گارد ملی در انفجار کمربند انفجاری کشته شدند. در این عملیات، یکی از تروریستها هم در تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد.
نیروهای گارد ملی نیز در همان روز با حمله به منزلی در محله صنهاجی از ایالت اریانه در نزدیکی پایتخت، دو تروریست خطرناک تحت تعقیب را کشته و یک تروریست دیگر را دستگیر کردند. در این عملیات یک سلاح کلاشینکوف و تعدادی نارنجک و مسلسل و فشنگ از تروریستها به دست آمد.
وزارت کشور تونس در بیانیه خود گفت که برخی از تروریستهای دستگیر شده و چهار تروریستی که به دست نیروهای امنیتی کشته شدند، در قتل 59 گردشگر خارجی و 13 مأمور امنیتی این کشور در سال 2015 و نیز حمله به سه ساختمان امنیتی در شهر بن قردان در جنوب لیبی دست داشتند.
در این بیانیه آمده است که این تروریستها، پیشتر عضو گروههای تروریست مستقر در "کوههای القصرین"، "الکاف" و "سیدی بوزید" بودند و با برخی عناصر تونسی وابسته گروه تروریستی داعش در لیبی، سوریه و عراق هم ارتباط داشتند.

7- 208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها