شهید بدرالدین که بود؟

شهید بدرالدین که بود؟
جمعه 24 ارديبهشت 1395 - 13:56

نام شهید مصطفی بدرالدین مشهور به "ذوالفقار" از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان از همان آغاز با مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی پیوند خورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله لبنان صبح امروز جمعه خبر شهادت مصطفی بدرالدین را در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه مرزی لبنان و سوریه اعلام کرد.

وی در سال 1961 میلادی بدنیا آمد و نامش با همان دوران آغاز مقاومت در برابر رژیم اسرائیل عجین شده است.

از سال 1983 میلادی تا اوایل دهه 90، بدرالدین در کویت زندانی شد و بعد از آن به لبنان بازگشت تا در فرماندهی مقاومت نظامی در مبارزه برای آزادسازی جنوب لبنان از اشغالگری رژیم صهیونیست سهیم شود که این عقب نشینی در 25 ماه مه سال 2000 میلادی محقق شد.

برای سالهای طولانی، بدرالدین به عنوان شخصیتی پر رمز و راز باقی ماند و داستان های زیادی درباره وی نقل می شد؛ بدون اینکه هرگونه حضور علنی داشته باشد.

در آوریل سال 2011 میلادی، دادگاه ویژه بین المللی لبنان مصطفی بدرالدین را با افراد دیگری متهم به دست داشتن در ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان کرد و حزب الله لبنان به طور قاطع این اتهام را رد کرد.

اطلاعات زیادی درباره "جانشین عماد مغنیه" وجود ندارد و اندک اطلاعات حاکی است که شهید بدرالدین برادر همسر شهید عماد مغنیه است که به طور دائم به سوریه تردد می کرد و مسئولیت هایی در ارتباط با پرونده جنگ در آنجا داشت.

اکنون برای اولین بار، حزب الله تصویر جدیدی از بدرالدین منتشر کرد، در حالی که که از وی تصاویری به جز تصاویر دهه هشتاد وجود نداشت. این امر ما را به یاد اقدام حزب الله در انتشار تصویر شهید عماد مغنیه در زمان شهادتش در سال 2008 میلادی در دمشق می اندازد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها