عفو بین المللی اخبار جنایت در حلب را تایید کرد

جمعه 24 ارديبهشت 1395 - 19:21

لندن (العالم) – سازمان عفو بین الملل اخبار منتشر شده درباره ارتکاب جنایات جنگی توسط گروه های تروریستی در شهر "حلب" سوریه را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این سازمان اعلام کرده که ادله ای درباره کشته شدن دهها غیرنظامی به خاطر گلوله باران محله "الشیخ مقصود" شهر حلب توسط گروه های مسلح در اختیار دارد.  
این سازمان با انتشار بیانیه ای افزود، در این گلوله باران که خانه ها، خیابان ها، بازارها و مساجد این محله هدف قرار گرفت 83 غیر نظامی کشته شدند که 30 نفر آنان کودک بودند. 
سازمان عفو بین الملل با استفاده از ادله خود که مبتنی بر سخنان شاهدان عینی و فیلم است، تصریح کرد، گروه های مسلح دهها شهروند را با گلوله باران بی هدف محله الشیخ مقصود شهر حلب کشتند.    
این بیانیه حاکیست، تروریست ها با تکرار حملات، خانه های شهروندان، خیابان ها، بازارها و مساجد را گلوله باران کردند.
همچنین گزارش این سازمان یادآور شد، 83 شهروند که 30 نفر آنان کودک بودند در ماه های فوریه تا آوریل 2016 در این منطقه کشته شدند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از تکرار نقض حقوق بشر در سوریه توسط تروریست ها، حملات علیه مراکز پزشکی و غیرنظامیان را محکوم کرد و هشدار داد که این اقدامات می تواند در حد جنایت تلقی شود.
همچنین این شورا بر ضرورت فرق قائل شدن میان غیرنظامیان و جنگجویان و خودداری از حملات بی هدف به غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی تاکید کرد.      
گرچه نقض حقوق بشر توسط تروریست ها از سوی محافل جهانی محکوم شده است اما گروه های تروریستی "جبهه النصره" و "احرار الشام" و چند گروه دیگر به جنایت علیه اهالی "الزاره" در جنوب "حماه" اقدام کرده و دهها نفر از اهالی این شهر را به قتل رسانده و 150 نفر از جمله زنان و کودکان را ربودند و به اماکن نامعلوم انتقال دادند.  
"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد در پی افزایش حملات تروریست ها به غیرنظامیان که به خاطر شکستشان در زمینه تحقق دستاوردهای سیاسی یا نظامی است، هشدار داد، سازش سیاسی برای حل منازعه سوریه ممکن است مدت های مدید به طول انجامد. 
وی گفت که اولویتش حل بحران سوریه از طریق گفت وگوی سیاسی است اما درباره اوضاع غیر قابل قبول سوریه نگران است.  
206
 

پربیننده ترین خبرها