رسوایی تعرض به کودکان آواره سوری درترکیه

رسوایی تعرض به کودکان آواره سوری درترکیه
شنبه 25 ارديبهشت 1395 - 12:43

العالم- رسانه های تركيه از رسوايی بزرگ مربوط به تعرض جنسی به كودكان آواره سوری درآن كشور پرده برداشتند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، خبرگزاری دوغان تركيه گزارش کرد كه يكی از كارگران بخش حفاظت و نگهداری در اردوگاه نيزيب در استان غازی عنتاب نزديك مرزهای روسيه متهم به تعرض به دست كم هشت كودك 8 تا 12 ساله سوری در سال گذشته است.

آژانس دولتی وضعيت فوق العاده ترکیه كه اين اردوگاه با جمعيت 10 هزار و 800 نفری زير نظر آن اداره می شود، در بيانيه ای اعلام كرد كه اين موضوع را از نزديك پی گيری می كند.

اين مركز اعلام كرد كه تدابيری براي جلوگیری از تكرار اين حوادث اتخاذ شده است.

روزنامه " بيرگون " نيز از مظنون بودن اين كارگر كه در ماه سپتامبر بازداشت شد، به تعرض به حدود 30 كودك خبر داد؛ اما اكثر خانواده های اين كودكان از بيم اخراج شدن از اردوگاه شكايت نكرده اند، و دادستان خواهان زندانی شدن متهم به مدت 289 سال شده است.

به گزارش دوغان، متهم قربانيان را به سرويس های بهداشتي مي برده ودرازاي پرداخت يك و نيم تا 5 ليره تركيه به آن ها تجاوز می كرده است.

درماه گذشته، برخی از مسئولان اروپايی از جمله آنگلا مركل صدراعظم آلمان و دونالد توسك رئيس شورای اروپا از اردوگاه نيزيب 2 در مجاورت نيزيب ديدن كردند.

توسك از عملكرد تركيه تمجيد كرد و آنرا الگويی نمونه برای جهانيان در نحوه تعامل با آوارگان برشمرد.

حزب جمهوری خواه خلق كه حزب اصلی تشکیل دهنده معارضان تركيه است، خواهان تحقيق نمايندگان درباره مساله تعرض جنسی به كودكان آواره سوری شد و بنا به اعلام " ولی اغبابا " معاون دبيركل اين حزب در توييتر روز جمعه هياتي به اردوگاه نيزيب فرستاده شد.

تركيه گفته است كه درزمان حاضر ميزبان حدود سه ميليون آواره است كه دو ميليون و 700 هزار نفر ازآنان سوري هستند و 75 درصد از آنان در خارج از اردوگاه ها سكونت دارند.

215-9

پربیننده ترین خبرها