اردوغان خطاب به قلیچدار اوغلو : مانند بره مطیع باش!

اردوغان خطاب به قلیچدار اوغلو : مانند بره مطیع باش!
شنبه 25 ارديبهشت 1395 - 14:46

العالم - رئيس جمهوري تركيه از اظهارات رهبر حزب جمهوري خواه خلق مبني براينكه نظام رياست جمهوري بدون خونريزي محقق نمي شود،انتقاد كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم،" رجب طيب اردوغان" گفت مردم تنها مرجع تصميم گيری دراين زمينه هستند، و " كمال قليچدار اوغلو " رئيس حزب جمهوری خواه خلق تركيه دراين باره صلاحيت ندارد، درصورتيكه مردم تركيه به نظام رياست جمهوری رای بدهند، بايد تسليم شوی و مانند بره ای مطیع باشی.

پايگاه " ترك پرس " به نقل از اردوغان نوشت اين افراد را به نادانی در سياست وعرف آن متهم كرد و گفت آيا آمريكا و آمريكای جنوبي در زمان منتقل شدن به نظام رياست جمهوری خون ريختند، هرگز چنين اتفاقی نيفتاد.

اردوغان گفت آن ها خون نمی ريزند، بلكه خون خود را در راه دفاع و حمايت از وطنشان در مقابله با تروريسم فدا مي كنند و كسانی كه در زير پرچمی واحد هستند و در كشوري واحد زندگي مي كنند، درزمان حاضر، با استقامت در برابر گروه های تروريستي اين وظيفه را انجام مي دهند و در راه خود با ايمان و ثابت قدم هستند.

رئيس جمهوري تركيه با بيان اينكه به تنهايي درمقابل 14 حزب در عرصه انتخابات رياست جمهوری تركيه در دهم اوت وارد شده است، و با راي اكثريت مردم 52 درصد از انتخابات پيروز شده است، تاكيد كرد اراده مردمي بار ديگر در زمان همه پرسي از نظام رياست جمهوري پيروز خواهد شد.

215-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها