افشای اسامی حامیان اماراتیِ تروریست‌ها در یمن

افشای اسامی حامیان اماراتیِ تروریست‌ها در یمن
شنبه 25 ارديبهشت 1395 - 22:36

یمن، العالم ـ برخی منابع اطلاعاتی فاش کردند که دستگاه‌ امنیتی یمن، اسناد و مدارکی به دست آورده که دست داشتن امارات در حمایت از القاعده و گروه‌های تروریستی در یمن به ویژه در استان‌های جنوبی این کشور را ثابت می کند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از یمن، این منبع که به دلایل امنیتی از ذکر نامش خودداری کرده، تاکید می کند که سازمان اطلاعات امارات مقادیر زیادی سلاح و پول برای انجام اقدامات تروریستی و انفجار و ترور در استانهای جنوبی یمن، در اختیار سرکردگان القاعده و داعش در این کشور قرار داده است.

منبع مزبور تاکید کرد که اسناد و اطلاعات موجود، ارتباط میان افسرانی از سازمان اطلاعات امارات با عناصر و سرکردگان بارز القاعده و داعش در یمن را فاش می کند. از بارزترین این افسران، سرهنگ سیف البریکی و سروان احمد الکیبالی است.

این منبع با افشای ماموریتهای سرهنگ البریکی و سروان الکیبالی، تاکید کرد که آنها با عناصر القاعده ارتباط میدانی دارند و اطلاعات را از عناصر تروریستی دریافت می کنند و به آنها فرامین میدانی و دستور مستقیم صادر می کنند. 

منبع مزبورافزود: افسرانی از سازمان اطلاعات امارات با عناصر تروریستی در القاعده و داعش ارتباط دارند و برای انجام عملیات تروریستی در چندین استان یمن، به آنها سلاح و پول پرداخت می کنند؛ از جمله این افسران علی عامری و ابوبکر جروی هستند و اطلاعات و جزییاتی مبنی بر همکاری افسران دیگر با تروریستهای القاعده و داعش هم وجود دارد.

این منبع پس از  افشای این اطلاعات امنیتی، از اقدام امریکا در نادیده گرفتن نقش امارات در حمایت از القاعده و داعش در یمن ودیگر کشورها ابراز تعجب کرد و گفت: عجیبتر از آن، اقدام امریکا در مشارکت دادن امارات در نمایش جنگ با القاعده در استان حضرموت و متهم کردن اخوان المسلمین به ارتباط با القاعده و داعش است، در حالی که واقعیت ها نشان می دهد که "امارات" با این گروههای تروریستی ارتباط دارد.

منبع مذکور همچنین ادعای رسانه های سعودی اماراتی درباره کشته شدن 800 نفر از عناصر القاعده در استان حضرموت در حملات جنگنده های اماراتی؛ آن هم بدون پخش فیلم یا تصویر از اجساد کشته شدگان را به سخره گرفت.

بنا به منبع مزبور، تعداد کسانی که در استان حضرموت بر اثر حملات هوایی امارات کشته شدند، از 7 نفر فراتر نمی رود و با القاعده و داعش - که بنا به یک توافق از پیش تعیین شده از این استان عقب نشینی کرده بودند- ارتباطی ندارند؛ این دو گروه تروریستی در قالب یک اقدام نمایشی میان امارات و القاعده، در مقابل پایبندی به عدم تعقیب آنها، از استان حضرموت به مناطق وشهرهای دیگری عقب نشینی کرده بودند.

این منبع تاکید کرد که هدف از این اقدام نمایشی، تلاش برای ترمیم چهره عربستان و امارات نزد جامعه جهانی و افکار عمومی جهان است که اینک به دست داشتن آنها در حمایت مالی از گروههای تروریستی در یمن، سوریه، عراق و لیبی یقین پیدا کرده است.

7- 210

پربیننده ترین خبرها