هشدار دربارۀ عملیات آزادسازی موصل؛

داعش با سلاح شیمیایی در کمین نشسته است

داعش با سلاح شیمیایی در کمین نشسته است
يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 - 12:20

یک منبع خبری غربی گزارش داد در صورتی که ارتش عراق برای آزادسازی شهر موصل وارد عمل شود، گروه تروریستی داعش احتمالا از تسلیحات شیمیایی استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی به قلم بن فارمر، خبرنگار امور نظامی آن،  نوشت در صورتی که نیروهای عراقی عملیات آزادسازی شهر موصل را آغاز کنند، احتمال دارد گروه داعش از سلاح های شیمیایی استفاده کند.
این گزارشگر به نقل از «راجر نوبل» یکی از فرماندهان نظامی نیروهای ائتلاف آمریکا اعلام کرد که داعش مناطق مختلف شهر موصل را مین گذاری و خندق هایی را حفر کرده است و پیش بینی می کند انتحاریون داعش با نیروهای ارتش عراق در موصل مقابله کنند.
در ادامه این گزارش آمده است، احتمال می رود داعش همانطور که علیه نیروهای کرد پیشمرگه از سلاح شیمیایی استفاده کرد در نبرد با نیروهای ارتش عراق در موصل نیز چنین سلاح هایی را به کار گیرد. تسلیحات شیمیایی، بخشی از معادله است و ارتش عراق خود را برای آن آماده می کند.
وی با اشاره به حملات عناصر داعش به نیروهای پیشمرگه با گاز خردل، خاطرنشان کرد نیروهایی که از شمال به سوی مناطق تحت سیطره داعش در حال پیشروی هستند و همزمان نیروهای ارتش عراق نیز از جنوب پیشروی می کنند.
گروه تروریستی داعش به مقادیر بسیاری سلاح های حاوی گاز کلر دست پیدا کرده، و این باور وجود دارد که داعش کارشناسانی دارد که فناوری تولید گاز خردل را می دانند و همچنین به مقادیری تسلیحات شیمیایی سوریه دسترسی پیدا کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها