آزاد سازی مناطقی از میدان نفتی الشاعر+فیلم

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 - 10:37

سوریه ـ حمص (العالم)- درگیری های ارتش سوریه با عناصر داعش در حومه شرقی حمص تا زمان بازپس گیری میدان بزرگ نفتی الشاعر ادامه دارد.

خانم "رؤی العلی" خبرنگار شبکه العالم از حمص گزارش داد، درگیری های حومه شرقی حمص به خصوص در اطراف میدان نفتی الشاعر ادامه دارد.
داعش بارها تلاش کرده تا این میدان نفتی را تحت سیطره بگیرد اما در آخرین عملیات گارد حفاظتی این میدان با پشتیبانی گروههای دفاع مردمی، تپه الصوان و طه در اطراف میدان تحت تصرف نیروهای سوری در آمده است.
یکی از فرماندهان میدانی در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: بعد از قطع راههای امدادی تروریست ها بین العقیربات و میدان الشاعر، عملیات بازپس گیری کامل این میدان آغاز خواهد شد.
منابع نظامی تاکید می کنند که نیروی هوایی ارتش سوریه پروازهای خود را برای هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در میدان الشاعر ادامه می دهد و خسارات زیادی به آنها وارد کرده است.
بعد از حمله اخیر و شدید تروریست های داعش به میدان الشاعر اینک ارتش سوریه تلاش می کند تا بعضی نقاط را در اطراف آن پس بگیرد و با قطع راه تدمر، این میدان گازی را مجدد تحت کنترل خود در آورد.

چند انفجار بزرگ، روز دوشنبه ، 27 اردیبهشت، میدان بزرگ الشاعر در حمص سوریه را که تحت سیطرۀ داعش است، لرزاند که به گفته مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن، این انفجارها را اعضای داعش انجام دادند.
202 ـ 211

 

پربیننده ترین خبرها