هیأت دیپلماتیکِ کشور مهم آفریقایی در دمشق

هیأت دیپلماتیکِ کشور مهم آفریقایی در دمشق
چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 - 23:00

وزيرامور خارجه سوريه بر ادامه تلاش‌هاي اين كشور درزمينه مبارزه با تروريسم و همزمان با آن ادامه تلاش براي حل بحران سوريه تاكيد كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از خبرگزاري سوريه (سانا)،" وليد المعلم" وزير امور خارجه سوريه روز چهارشنبه در استقبال از "نومانديا مفيكيتو" معاون وزير امور خارجه و همكاري بين المللي جمهوري آفريقاي جنوبي وهيات همراه او در دمشق، گفت: سوريه بيش از پنج سال است كه درمعرض حملاتي قرار دارد که هدف از آن ضربه زدن به ثبات اين كشور، تخريب بافت اجتماعي آن و تحميل عقايد تكفيري ازطريق گروه هاي تروريستي با حمايت مستقيم تركيه وعربستان سعودي است.

المعلم با اشاره به نفوذ هزاران تروريست از كشورهای مختلف از جمله ترکیه به سوریه از طریق مرزها گفت اين مساله، صلح، امنيت و ثبات منطقه و جهان را به خطر مي اندازد، به همين دليل، سوريه به تلاش هاي خود درزمينه مبارزه ميداني با تروريست ها و درعين حال تلاش براي حل بحران سياسي از طريق پي گيري مذاكرات در ژنو ادامه مي دهد.

وزيرامور خارجه سوريه با تاكيد بر لزوم تلاش هاي جامعه بين المللي براي مبارزه با پديده تروريسم و ريشه كن كردن آن گفت: آفريقاي جنوبي مي تواند نقشي مهم را دراين زمينه ايفا كند.

مفيكيتو نيز دراين ديدار برحمايت آفريقاي جنوبي از حل سريع بحران در سوريه و آمادگي اين كشور براي ارائه هرنوع كمك ممكن با هدف تحقق اين هدف تاكيد كرد و گفت كشورش ازهمه تلاش هايي كه درجهت ارائه راه حل سياسي براي بحران سوريه بدون دخالت خارجي و با هدف حفظ حاكميت سوريه و تماميت ارضي آن و بازگشت ثبات به آن به كار گرفته مي شود، حمايت مي كند.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها