مذاکرات کویت در لبه پرتگاه

مذاکرات کویت در لبه پرتگاه
پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1395 - 18:40

یمن (العالم) – عضو هیئت ملی یمن در مذاکرات کویت گفت، هیئت ریاض به محض مطرح شدن موضوع تضمین های سیاسی قوه مجریه که در قطعنامه 2216 سازمان ملل متحد بر آن تاکید شده و همچنین گفت و گوی ملی، توافق آشتی و شراکت؛ از مذاکرات کنار رفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حمزه الحوثی" تدکید کرد که مذاکرات کویت پس از تعلیق حضور هیئت ریاض، بر لبه پرتگاه قرار گرفت اما هیئت ملی به خاطر تلاش برای موفقیت رایزنی ها به منظور توقف حملات و محاصره مردم یمن مانع آن شد.       
الحوثی افزود، ما رنج های مردم یمن را به خوبی می دانیم و با همین رنج ها از صنعا آمدیم، لذا اگر این مذاکرات شکست بخورد به صنعا بازمی گردیم و پرچمدار مقاومت در برابر حملات دشمن خواهیم بود.
هیئت ملی یمن، مذاکره کنندگان وابسته به ریاض را به جلوگیری عمدی و برنامه ریزی شده از به نتیجه رسیدن مذاکرات در زمینه توقف حملات و همچنین رفع محاصره مردم یمن متهم کرد.
"یحیی دوید" سخنگوی هیئت ملی یمن در مذاکرات کویت گفت، محال است با طرفی صحبت کنیم که می خواهد حکومت را در انحصار خود قرار دهد، هر چه با آن گفت و گو کردیم به نقطه صفر بازگشتیم.  
هیئت ملی یمن به ریاست "محمد عبدالسلام" و "عارف الزوکا" برای پیشبرد رایزنی ها با شیخ "صباح جابر الصباح" امیر کویت ملاقات و گفت و گو کردند.   
حمزه الحوثی گفت، هدف از این دیدار رفع موانع در مسیر رایزنی های موجود به ویژه پس از خروج هیئت ریاض از مذاکرات انجام شد.
هیئت ملی یمن بر ضرورت تضمین اجرای مسئولیت ها و اختیارات مرحله انتقالی به ویژه درباره بهبود اوضاع اقتصادی تاکید کرد. 
امیر کویت نیز رفع موانع در مسیر مذاکرات به منظور تحقق صلح در یمن را خواستار شد و تاکید کرد کشورش تمام تلاش خود را برای حمایت از رایزنی ها به منظور موفقیت آن انجام خواهد داد.
206
 

پربیننده ترین خبرها