پاکسازی 4 منطقۀ استراتژیک در ریف دمشق

پاکسازی 4 منطقۀ استراتژیک در ریف دمشق
پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1395 - 19:44

ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای همپیمان خود 4 منطقه استراتژیک را در غوطه شرقی در استان ریف دمشق آزاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العلام، دهها نفر از عناصر گروه های تروریستی در این عملیات از پا درآمدند.
مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن، به بیرون رانده شدن تروریست ها از چهار منطقه ریف دمشق، اذعان کرده است . 
دیر العصافیر ، الزینه ، دیر السفیر و حوش الحمصی چهار منطقه و شهرکی هستند که از سیطره و تصرف تروریست ها خارج و پس از درگیری های سنگین آزاد شدند .
ارتش برای آزاد کردن دیر العصافیر ، الزینه ، دیر السفیر و حوش الحمصی از نیروی موشکی ، توپخانه ای و هوایی خود برای انهدام استحکامات دفاعی گروه تروریستی جبهه النصره و گروه های متحدش استفاده کرد سپس نیروهای زمینی ارتش از سمت مناطق حوش آل الخطیب و نوله که به تازگی آزاد شده اند ، به سوی مناطق چهارگانۀ مذکور حرکت کردند و موفق به پاکسازی آن از تروریست ها شدند .
تروریست ها پس از برجای گذاشتن تلفاتی از مناطق چهارگانه ، دسته دسته فرار کردند و در مناطق همجوار پنهان شدند .
نیروی هوایی ارتش سوریه هنگام آزادسازی این مناطق بیش از 20 بار مواضع تروریست ها را هدف قرار داد .
مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه مناطقی را که تروریست ها از دست دادند ، استراتژیک خواند و اعلام کرد که کنترل ارتش بر منطقه دیرالعصافیر ضربه سنگینی به تروریست ها وارد کرد زیرا این منطقه به علت موقعیت استراتژیک و نزدیکی آن به فرودگاه بین المللی دمشق از اهمیت بسزایی برخوردار است.
این مرکز علت فرار جمعی تروریست ها را اختلافات گروه های تروریستی با همدیگر دانست و اعلام کرد که این گروه ها در چند روز گذشته بیش از 800 نیرو و فرمانده خود را در درگیری های مسلحانۀ فیمابین از دست داده اند .
ارتش سوریه در استان قنیطره نیز حمله تروریست ها به پایگاه هایش در منطقه تل قرین را دفع و تعدادی از تروریست های مهاجم را به هلاکت رساند و بقیه تروریست ها را مجبور به عقب نشینی کرد .

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها