احتمال بمبگذاری هواپیمای مصری در اریتره

احتمال بمبگذاری هواپیمای مصری در اریتره
جمعه 31 ارديبهشت 1395 - 08:23

"آنتونیو بوردونی"، کارشناس ایتالیایی، گفت، با توجه به حجم تهدیداتی که مصر با آن رو به روست، سناریوی تروریستی بودن حادثۀ سقوط هواپیمای مصری محتمل تر است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، بوردونی در گفتگو با روزنامۀ ایتالیایی "لاستامپا"، با اشاره به اینکه در هنگام سقوط هواپیما شرایط آب و هوا بسیار مناسب بوده، وضعیت کلی هواپیما مشکلی نداشته، خلبان از تجربۀ کافی بهره مند بوده است و نشانه ای مبنی بر درخواست کمک هواپیما یا هر گونه پدیدۀ غیر طبیعی دیگری وجود ندارد، تأکید کرد که کفۀ ترازو به سمت تروریستی بودن حادثه سنگینی می کند.
این کارشناس ایتالیایی با بیان اینکه زمانی که عوامل بالا در میان نباشند، تنها عامل انسانی می تواند به سقوط هواپیما منجر شود، این پرسش را مطرح کرد که «این چه نوع عاملی است؟ آیا انفجار است؟ یا عوامل دیگر؟».
بوردونی با اشاره به اینکه هواپیمای مصری، یک روز پیش پرواز از پاریس، در اسمره پایتخت اریتره و سپس در پایتخت تونس بود، گفت: بعید نیست که القاعده موفق شده باشد خود را به فرودگاه اسمره برساند، همانطور که قبلا توانسته بود به فرودگاه موگادیشو در سومالی نفوذ و هواپیمایی را که به به جیبوتی می رفت، بمب گذاری کند.
بوردونی افزود: «ادعا نمی کنم که هواپیما قربانی این سناریو شده است اما 24 ساعت برای نفوذ به فرودگاه اسمره، که در زمرۀ خطرناک ترین فرودگاه های دنیاست، کافی است. در این فرصت می توان بمبی در هواپیما کار گذاشت که در یک ارتفاع مشخص یا پس از گذشت زمان معینی منفجر شود».
پرواز خطوط هوایی مصر از پاریس به قاهره، با ۶۶ مسافر و خدمه، در ساعات نخست پنجشنبه در دریای مدیترانه سقوط کرد. مصر می گوید احتمال سرنگونی هواپیما در اثر اقدام تروریستی بیش از احتمال سقوط در اثر اشکال فنی است.
 

پربیننده ترین خبرها