تروریستها به جان هم افتاده اند، ارتش سوریه پیش می رود

تروریستها به جان هم افتاده اند، ارتش سوریه پیش می رود
جمعه 31 ارديبهشت 1395 - 13:45

نیروهای ارتش سوریه، موفق شدند به شکل کامل بخش جنوبی "غوطۀ شرقی" را، که به دلیل وجود زمین های کشاورزی گسترده مهمترین منبع تأمین مواد غذایی در غوطه است، تحت کنترل خود در آورند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، سیطرۀ ارتش سوریه بر جنوب غوطۀ شرقی در حالی محقق شده است که این منطقه در 20 روز گذشته شاهد درگیری های شدید میان گروه ترویستی موسوم به "جیش الاسلام" از یک سو و تروریست های "جبهة النصره" (شاخه القاعده در سوریه) از سوی دیگر بوده است. منابع وابسته به تروریست ها در سوریه اعلام کرده اند که در پی این درگیری ها جیش الاسلام مجبور به عقب نشینی از مواضع خود شده است.

با عقب نشینی جیش الاسلام، ارتش سوریه توانسته است پیشروی های مهمی به دست آورد.
در حالی که گروه های تروریستی به درگیری های داخلی و متهم کردن یکدیگر مشغول اند، نیروهای ارتش سوریه توانسته اند با استفاده از فرصت پیش آمده، عملیات نظامی خود را در جنوب غوطۀ شرقی، در چند محور، گسترش دهند و در کمتر از یک ماه مناطق گسترده ای را در جنوب غوطۀ شرقی از سیطرۀ تروریست ها آزاد کنند.
نزاع ها میان گروه های مختلف تروریستی در غوطۀ شرقی از خونبارترین درگیری ها در سراسر سوریه است و تا کنون راهی برای پایان دادن به آن پیدا نشده است. این اختلافات تا جایی پیش رفته است که ابو عبد الله الاردنی، مفتی جبهة النصره در غوطۀ شرقی، اعلام کرده است که «جنگ با جیش الاسلام از جنگ با نظام اسد واجب تر است»!
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها