نصرالله: اگر اسد مطیع آمریکا شود، فردا پایان جنگ است!

نصرالله: اگر اسد مطیع آمریکا شود، فردا پایان جنگ است!
جمعه 31 ارديبهشت 1395 - 19:41

سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت سردار بزرگ مقاومت شهید مصطفی بدرالدین، دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رهبر مقاومت اسلامی در آغاز سخنان خود که به طور زنده از شبکه العالم در حال پخش است، تاکید کرد: سید مصطفی از نخستین لحظات و ساعات پیدایش  مقاومت، از مردان بزرگ آن بود و از اولین مجروحان مقاومت در نبرد علیه اشغالگران اسراییلی به شمار می آمد. شهید مصطفی برای توسعه توانمندی مقاومت در سطوح کیفی و کمی تا پیروزی سال 2000 کوشید و پس از بحران سوریه، مسئولیت اداره واحدهای نظامی و امنیتی مقاومت در سوریه را عهده دار شد. بعد از شهادت حاج عماد مغنیه بدرالدین مسئولیت دیگری را بر عهده گرفت و از مهمترین دستاوردهای این دوران می توان به کشف شبکه های جاسوسی اشاره کرد. مصطفی در متلاشی کردن شبکه تروریسم در لبنان مشارکت کرد و تلاشهایی را که دستگاههای امنیتی لبنان در متلاشی کردن این شبکه ها انجام داده بودند، تکمیل کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هنگامی که حزب الله تصمیم گرفت که وارد سوریه شود، مصطفی مسئولیت و رهبری یگانهای حزب الله را در آنجا بر عهده  گرفت و به لطف تلاشهای او مقاومت به افتخار تحقق دستاوردها و جلوگیری از سقوط سوریه نائل شد.

به گفته دبیرکل حزب الله؛ سید مصطفی بر رفتن به سوریه و به عهده گرفتن مسئولیت در آنجا اصرار داشت و همراه با دیگر فرماندهان، شهدا و مجروحان مقاومت، سهم بسزایی در جلوگیری از سقوط سوریه ایفا نمود. بدین ترتیب ما اکنون در برابر مردی از مردان بزرگ مقاومت و مغز متفکر و یکی از بنیانگذاران آن قرار داریم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: حتی دشمن صهیونیستی کینه توز در حق ما انصاف را رعایت کرد، اما کشورهای عربی به آمریکا و اسرائیل و اسرائیلی ها بیشتر از خود اسرائیلی ها خدمت کردند.

وی گفت: ما 34 سال با دشمن صهیونیستی درگیر هستیم و هیچ وقت دروغ نگفتیم. این دشمن به صداقت و شجاعت ما اعتراف کرد اما کشورهای مدعی عربیت، در صداقت ما تشکیک کردند.

نصرالله ادامه داد: ما تحقیق و بررسی کردیم و هیچ نشانه ای دال بر دست داشتن رژیم صهیونیستی بر ترور شهید بدرالدین وجود ندارد. هر چند ما اسرائیل را تبرئه نمی کنیم اما ما حتی دشمنان را متهم نمی کنیم و جنگ روانی ما با تمام جهان تفاوت دارد و در جنگ روانی هم دروغ نمی گوییم.

 نصرالله افزود: مدعیان عربیت برای خدمت به آمریکا و اسراییل، همه را علیه ما تحریک کردند و همچنان این کار را در لبنان و خارج آن انجام می دهند.

رهبر مقاومت اسلامی تاکید کرد: ما برای پاسخ دادن به حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی در قنیطره آمادگی کامل  داشتیم و به اسرائیل هشدار دادیم که از کشتن مجاهدان  ما دست بردارد که در غیر این صورت واکنش های سخت و پاسخ مستقیم خواهیم داد.

نصرالله خطاب به اشغالگران و سران ارتجاع عرب گفت: ای صهیونیستها و ای مدعیان عربیت! اگر دست به سوی به مجاهدان ما دراز کنید، پاسخ ما حتی خارج ا زمرزهای شبعا، بسیار سنگین خواهد بود.

گناه سوریه، دفاع از مقاومت است

 دبیرکل حزب الله سپس به نفاق و ریای سران عربستان در سوریه اشاره کرد و گفت: گناه سوریه آن است که مقاومت فلسطین و لبنان را حمایت می کند و عربستان، زشت‌ترین نوع نفاق و ریا را در سوریه به نمایش گذاشته است. آیا در عربستان، کسی جرأت دارد دهانش را باز کند؟! آیا عربستان که در سوریه از قانون اساسی و انتخابات و تعدد احزاب دم می زند، در تاریخ خود حتی یک انتخابات و یک حزب به خود دیده است؟

به گفته نصرالله، گروههای تروریستی اعم از داعش و النصره و غیره همه دارای یک ماهیت واحد هستند و برای از بین بردن همه مذاهب اسلامی تلاش می کنند. داعش النصره و دیگر گروههای تروریستی همگی برای از بین بردن جوامع اسلامی حتی در کشورهای سنی ها مانند مصر لیبی و نیجریه اماده هستند و داعش مسئول تحقق اهداف آمریکا و اسرائیل در منطقه و جهان است، اما شیران مجاهد در سوریه هیچگاه به تروریستها اجازه نخواهند داد تا در این خاک پاک حضور یابند.

 

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: هر روز حقایق اهداف این نبرد و نقش آمریکا و غرب و همپیمانان منطقه ای آنها آشکار می شود. پشیمانی غرب از آنچه در سوریه و سؤال غرب از راه حل آنچه در این کشور رخ داده است آغاز شده و روشن است که چه کسانی از گروههای تروریستی سوء استفاده کرد و از آنها حمایت کرد و آنها را از اقصی نقاط جهان جمع آوری کرد.

نصرالله افزود: ما در کار جهادی فقط یک یا 10 فرمانده نداریم، بلکه یک نسل فرمانده در اختیار داریم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که همه داده های میدانی از چند سال قبل تاکنون دخالت عربستان در سوریه را ثابت می کند. این عربستان است که هیئت ریاض را در ژنو مدیریت می کند. عربستان قانون اساسی جدیدی در سوریه می خواهد، آیا این کشور اصلا قانون اساسی غیر از حکومت پادشاه و دربار حاکم دارد؟ عربستان انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام در سوریه می خواهد، آیا عربستان اصلا انتخابات دارد.

آیا در عربستان چرخش قدرت وجود دارد؟

عربستان خواهان چند حزبی و چرخش قدرت در سوریه است، آیا این کشور خود چند حزبی است یا چرخش قدرت در آن صورت می گیرد.

دبیرکل حزب الله افزود: همه داده ها نشان می دهد که سوریه به این دلیل هدف قرار گرفته شد که کشوری مستقل و خارج از سلطه آمریکا است.

نصر الله تاکید کرد: اگر همین امروز بشار اسد اعلام کند که در خدمت آمریکا و نقشه های اسرائیل در منطقه است، جنگ پایان می پذیرد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که گروههای تکفیری پروژه واحدی هستند و از لحاظ فکری و مالی از سوی عربستان و قطر و ترکیه حمایت می شوند.

نصرالله گفت: ارتش آمریکا و اسرائیل با پرچم های سیاه و با نام اسلام آمدند تا اهداف آنها را محقق کنند.

7- 206 - 217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها