یعلون به نتانیاهو "خیانت" کرد!

یعلون به نتانیاهو
جمعه 31 ارديبهشت 1395 - 20:45

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به خاطر آنچه "بی‌اعتمادی به بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم خواند، از کابینه و پارلمان صهیونیستی "کنست" استعفا داد و از عرصه سیاست کناره‌گیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موشه یعلون در صفحه خود در "فیسبوک" و "تویتر" نوشت که این تصمیم را به خاطر رفتار نتانیاهو در تحولات اخیر و بی اعتمادی به وی اتخاذ کرده است.
وی افزود: صبح جمعه به نتانیاهو گفتم با توجه به رفتارش در رویدادهای اخیر و بی اعتمادی ام به وی، از دولت و کنست استعفا می دهم و از حیات سیاسی دور می شوم.
این اقدام یعلون پس از آن صورت گرفت که نتانیاهو پست وزارت جنگ را به "اویگدور لیبرمن" قوم گرای افراطی صهیونیست پیشنهاد کرد.
استعفای ناگهانی یعلون دو روز پس از سخنان لیبرمن وزیر خارجه سابق صهیونیستی بود که گفت: اگر برخی از شروطمان مانند اعطای پست وزارت "دفاع" به من برآورده شود، مشکلی با ورود حزب راستگرای خود یعنی "اسراییل خانه ماست" به ائتلاف دولتی به ریاست نتانیاهو نداریم.   
افزایش تنش میان یعلون و نتانیاهو پس از آن بود که یعلون درباره حق فرماندهان ارتش در "ابراز عقیده" مطالبی گفت.
گزارش های موجود حاکیست، نتانیاهو موضوع اعطای پست وزارت امور خارجه به یعلون را بررسی کرد، اما با این استعفا چنین موضوعی تحقق پیدا نکرد.
رادیو رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که یعلون ظهر جمعه در وزارت جنگ کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد. گزارش این رادیو حاکیست که "یهودا گلیک" فعال صهیونیست افراطی راستگرا جانشین یعلون در کنست می شود.    
یعلون متولد ۲۴ ژوئن ۱۹۵۰ در حیفا عضو حزب لیکود و از سال 2013 عهده دار وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بود.

7- 206 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها