"دیر بجنبیم، ایران پیروز می‌شود"

جمعه 31 ارديبهشت 1395 - 23:19

تحلیلگر مشهور کویتی با هشدار به سعودی‌ها تأکید کرد: عربستان باید درگیری یمن را با بازگشت عبد ربه منصور هادی پایان دهد و هرگونه کوتاهی دراین زمینه، پیروزی را به نفع ایران رقم خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالله النفیسی روز پنجشنبه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: تنها گزینه عربستان در یمن این است که درگیریهای یمن را به نفع رئیس جمهوری "قانونی" آن و بازگشت وی به صنعا پایان دهد وهرگونه کوتاهی در این راستا، پیروزی برای ایران به شمار خواهد آمد.
وی افزود: شمال و جنوب یمن برای امنیت ملی کشورهای خلیج فارس عموما و عربستان به ویژه استراتژیک بوده و هر گونه توافقی که نتواند به خلع سلاح حوثی ها و بازگشت عبد ربه به صنعا منتهی شود، توهّم و خیالی بیش نیست.
النفیسی مدعی شد: کشورهای عضو ائتلاف در صورتی که خواهان پیروزی علیه ایران در یمن هستند، باید دست خود را در دستان "مقاومت مردمی" قرار دهند و فقط پس از خلع سلاح حوثی ها و بازگشت عبد ربه منصور هادی به صنعا می توان به تشکیل دولت توافق ملی فکر کرد.
وی بدون توجه به ناتوانی ائتلاف متجاوز سعودی در تحقق کمترین دستاوردی از تجاوز به یمن، ادعا کرد: ایران و غرب، عربستان را در یمن نشانه گرفته اند و طوفان قاطعیت جایگاه ویژه ای دارد و ما امید زیادی بدان داریم.
النفیسی مدعی شد: بازگشت هرچه سریع تر عبد ربه منصور هادی به صنعا، صحنه درگیری را به نفع "مردم یمن" پایان خواهد داد.
7- 217

پربیننده ترین خبرها