شناگران سواحل مدیترانه منتظر داعشی ها باشند

شناگران سواحل مدیترانه منتظر داعشی ها باشند
شنبه 1 خرداد 1395 - 22:43

العالم ـ برخی گزارشهای مطبوعاتی انگلیس از آغاز تمرینات گروه تروریستی داعش به منظور انجام حملاتی علیه سواحل دریای مدیترانه در تابستان امسال خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "سان" چاپ انگلیس تاکید کرد که گردانهای وابسته به داعش اغلب از افراد هندی تبار، دست به تمرین هایی دردریاچه قطینه نزدیک شهر حمص سوریه می زنند.

به نوشته "رای الیوم"، این روزنامه با انتشار تصاویری از عناصر مسلح سوار بر قایق و مسلح به کلاشینکف ، گزارش کرد که آنها از داعش هستند.

برخی کارشناسان امنیتی احتمال دادند که گردشگران درسواحل فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، مغرب و ترکیه هدف حملات احتمالی داعش در تابستان آینده باشند.

روزنامه دربخشی ازگزارش خود نوشت: سازمان اطلاعات آلمان از همتای ایتالیایی خود اطلاعاتی دریافت کرده است مبنی بر اینکه داعش برای حملات خونین به گردشگاه های ساحل دریای مدیترانه زمینه سازی می کند. گفته می شود ایتالیایی ها از منابعی موثق در افریقا به این اطلاعات دست یافته اند.

روزنامه سان از یک مسئول ارشد آلمانی نقل کرد که ممکن است عملیات تروریستی با شیوه های جدید باشد... نمی توان امنیت سواحل را تامین کرد.

پس از فشار های نظامی و اقتصادی علیه داعش در خاورمیانه، افراطگرایان اینک به دنبال هدف هایی آسان در غرب بویژه در اروپا هستند.

تابستان سال گذشته، دهها نفر اغلب انگلیسی، در حملاتی درسواحل شهر سوسه در تونس که داعش مسئولیت آنها را به عهده گرفت، کشته شدند.

پس از حملات خونین فرانسه و بلژیک و همزمان با ترس از بازگشت صدها افراطی اروپایی که در کنار داعشی ها در مناطق ملتهب خاورمیانه مانند سوریه و عراق می جنگیدند، نیروهای امنیتی در اکثر کشورهای اروپایی در حالت آماده باش به سر می برند.

210-9

پربیننده ترین خبرها