231 سال حبس برای 38 بحرینی

231 سال حبس برای 38 بحرینی
دوشنبه 3 خرداد 1395 - 09:55

انجمن حقوق بشر بحرین با صدور گزارشی موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوی دولت بحرین در بازده زمانی 8 روزه از جمله صدور 231 سال حبس برای شهروندان را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری  شبکه العالم، این گزارش که نقض حقوق بشر از سوی دولت بحرین در دوره زمانی 24 تا 31 اردیبهشت (13 تا 20 می 2016) را مورد بررسی قرار داده، حاکی است؛ 38 شهروند از جمله سه کودک در این مدت به 231 سال و 6 ماه حبس محکوم شده اند. همچنین تمدید حبس 83 زندانی به مدت 1950 روز از سوی دادستانی کل یا دادگاه صورت گرفته که به صورت صدور احکام خودسرانه دولتی بوده است.
این انجمن هم چنین از 14 حمله ، 11 مورد سرکوب اعتراض مسالمت آمیز و بازداشت خودسرانه 8 شهروند و 3 مورد آدم ربایی ، شکنجه و دو مورد بدرفتاری خبرداد.

انجمن حقوق بشر بحرین در گزارش خود نوشت: افراد بازداشت شده که دو کودک نیز در میان آنان بود از 14 منطقه در بحرین از جمله مناطق الدراز، باربار، جبله حبشی، السنابس، بنی جمره، النعیم، ستره – سفاله، سار، الدیر، شهرکان، المنامه، کرانه، کرزکان و البلاد القدیم بودند.
این انجمن هم چنین به صدور احکام ظالمانه در حق کودکان از جمله علی محمد حسن المطوع به سه سال حبس، حیدرابراهیم الملا به هفت سال و علی محمد عبدالشهید به هفت سال حبس اشاره کرد.

انجمن حقوق بشر بحرین در گزارش خود به اخراج حسن ابوالقاسم (21 ساله ) از کشور از سوی نهادهای امنیتی اشاره کرد. وی آوریل 2013 به اتهام تحریک مردم برای مشارکت در تجمع بازداشت شده بود اما
دادگاه تجدید نظر وی را از این اتهام مبرا دانست.
از سوی دیگر خانواده دکتر سعید السماهیجی نیز از اقدام مدیریت زندان مرکزی شهر "جو" مبنی بر جلوگیری از درمان وی که مبتلا به بیماری قلبی است، خبردادند.

انجمن حقوق بشر بحرین در گزارش خود همچنین نسبت به تصویب قانون مجلس بحرین مبنی بر محرومیت روحانیان از فعالیت سیاسی و پیوستن به گروههای سیاسی، هشدار داد و تاکید کرد که این اقدام نقض صریح قانون است.

217 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها