مهرۀ سوختۀ آل سعود نگران فلوجه است! +عکس

مهرۀ سوختۀ آل سعود نگران فلوجه است! +عکس
دوشنبه 3 خرداد 1395 - 15:27

"طارق الهاشمی" سیاستمدار سابق و فراری عراقی که به دلیل ارتباط با گروه‌های مسلح و انفجارهای تروریستی در این کشور به اعدام محکوم شده و سالها است که تحت تعقیب قرار دارد، درباره عملیات آزادسازی فلوجه ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، طارق الهاشمی در صفحه تویتر خود ادعا کرد: "فلوجه در آستانه کشتاری بزرگ است. آمادگی باندها برای حمله به این شهر به هدف نسل کشی تکمیل شده است. باید حرکتی منطقه‌ای و فوری برای جلوگیری از این فاجعه اتخاذ شود.”
به عقیده کارشناسان، ابراز نگرانی طارق الهاشمی از آغاز عملیات نیروهای عراقی در فلوجه، بیشتر به دلیل آن است که در صورت پیروزی نیروهای عراقی، یکی از مهمترین پایگاه های داعش در عراق از دست این گروه تروریستی خارج خواهد شد.
عملیات آزادسازی فلوجه از بامداد امروز (دوشنبه) آغاز شده است.
طارق هاشمی که تا  ماه می 2011 معاون رییس جمهور سابق عراق بود، پس از فرار از این کشور، در سپتامبر 2012 به صورت غیابی و به اتهام دست داشتن در قتل چند قاضی و یک وکیل زن و یک سرلشکر و همچنین چند انفجار تروریستی به اعدام محکوم شد.
پس ازمتهم شدن وی در دسامبر2011 به همدستی با تروریستها و هدایت برخی از گروههای موسوم به "فرق الموت" و صدور حکم بازداشت وی، هاشمی به منطقه کردستان عراق گریخت و سپس به قطر و عربستان رفت و پس از آن راهی ترکیه شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها