نخستین تصاویر اختصاصی العالم از پیشروی در فلوجه

دوشنبه 3 خرداد 1395 - 17:25

العالم - به دنبال آغاز عملیات نیروهای عراقی برای آزادی شهر فلوجه از اشغال تروریست های داعش، تیم خبری شبکه العالم تصاویری اختصاصی از این منطقه ارسال کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نخست وزیرعراق، بامداد امروز(دوشنبه) آغاز عملیات نظامی برای بازپس گیری شهر فلوجه از گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

"حیدر العبادی" تاکید کرد:‌ "ساعت عملیات برای آزادسازی فلوجه فرارسیده است. لحظه پیروزی بزرگ نزدیک است و داعش چاره ای جز فرار ندارد."

قبل از اعلام شروع رسمی این عملیات ارتش عراق از ساکنان این شهر خواسته بود که از "مسیرهای امن" شهر را ترک کنند.

نیروهای عراقی مسیرهای تدارکاتی و کمک رسانی برای تروریست ها را بسته و آنان را محاصره کرده ‌اند.

شهر فلوجه در حدود ۶۰ کیلومتری غرب بغداد، اولین شهر عراق بود که در زمستان سال ۲۰۱۴ به اشغال داعش در آمد و یکی از دو پایگاه باقی مانده این گروه در عراق است.

ارتش عراق اعلام کرده است شهروندانی که نمی توانند شهر را ترک کنند باید پرچمی سفید بر فراز خانه هایشان برافرازند. داعش از خروج مردم از مناطق تحت کنترل خود در فلوجه جلوگیری می کند.

هزاران نفر از نیروهای امنیتی و نظامی از جمله ارتش، پلیس و نیروهای داوطلب مردمی شهر فلوجه را محاصره کرده اند.  گفته می شود که نزدیک به ۲۰ هزار نیروی پلیس پیش از عملیات به حومه فلوجه رسیده اند.

داعش در ژوئن ۲۰۱۴ بخش های وسیعی از شمال و غرب عراق را اشغال کرد، اما نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی موفق به عقب راندن این گروه شده اند.

با شکست داعش و عقب راندن آن از فلوجه، موصل دومین شهر بزرگ عراق در شمال این کشور تنها پایگاه تحت کنترل این گروه خواهد بود. داعش همچنین بخش های وسیعی از سوریه در همسایگی عراق را تحت کنترل دارد، با این حال در آنجا هم درحال عقب نشینی است.

 

پربیننده ترین خبرها