افشاگری مجتهد از امتیازدهی بن سلمان به انصارالله

افشاگری مجتهد از امتیازدهی بن سلمان به انصارالله
دوشنبه 3 خرداد 1395 - 22:18

مجتهد، وبلاگ نویس معروف عربستانی، در تازه ترین اقدام خود به افشاگري درباره امتيازدهی " محمد بن سلمان" پسر شاه سعودی و جانشين وليعهد، به هيات ملي يمن در مذاكرات كويت پرداخت.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، "مجتهد" كه در شبكه هاي اجتماعي به افشاگری درباره دربار آل سعود معروف است، درتوئيت های تازه خود از آن چه آن را " امتيازدهی بن سلمان به نيروهای انصارالله" خوانده پرده برداشت. اين اطلاعات را سفير عربستان در كويت به هيأت رياض داده كه خود به صورت مستقيم با هيأت يمنی وارد مذاكره شده است.

بعد از مواجه شدن با مشكل در مذاكرات صلح یمن در كويت، بن سلمان، سفير عربستان را برای مذاكره با انصارالله مامورمی کند و هيات "يمني" را به پايبندی به توافق سفير با انصارالله ملزم می داند.

سفيرسعودی، از طرف بن سلمان به انصارالله پیشنهاد کرد كه از آنچه در قطعنامه سازمان ملل آمده، کوتاه بیایند و نيز امتيازات ديگری درقبال توقف فعاليت خود در مرزهای عربستان بگیرند.

ازمهم ترين اين امتيازدهی ها، عقب نشينی از قطعنامه سازمان ملل، عقب نشينی از خواسته خود از انصارالله برای خروج از مناطق تحت كنترل و عقب نشيني از خواسته اش  مبنی بر تحويل سلاح است.

از جمله ديگر امتيازدهی ها، تعهد به ماندن عبدالمنصور هادی در سمت رئيس جمهوری به شكل صوري تا زمان تشكيل دولت وحدت ملي است كه درآن میزان مشاركت انصارالله مساوي با مناطق تحت كنترل آنان است.

اما انصارالله هنوز خواسته اي بيش از اين دارد و آن پرداخت غرامت مالي معادل ده ها ميليارد دلار به آنان در ازای ويراني هايي است كه يمن براثرحملات هوايي عربستان متحمل شده است.

بن سلمان به طور اصولی با اين خواسته موافق است اما خواسته است كه اين غرامت ها به شكل صريح نباشد بلكه درقالب نشستی ملی برای بازسازی يمن محقق شود تا اينگونه برداشت نشود كه درپاسخ به خواسته انصارالله صورت گرفته است.

215-211-9

پربیننده ترین خبرها