روسیه: جبهة النصره آمادۀ حمله به دمشق است

روسیه: جبهة النصره آمادۀ حمله به دمشق است
سه شنبه 4 خرداد 1395 - 08:58

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی جبهة النصره (شاخه القاعده در سوریه) برای حمله به مواضع ارتش سوریه در منطقۀ غوطۀ شرقی و ریف دمشق آمده می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، وزارت دفاع روسیه به نقل از "سرگی کورالینکو"، رئیس مرکز روسیه نظارت بر آتش بس در سوریه، خبر داد که «عناصر مسلح وابسته به جبهة النصره و دیگر گروه های مسلحی که به آن پیوسته اند، نیروها و تسلیحات لازم را آماده کرده و اکنون آمادۀ آغاز عملیات هستند».
بر اساس گزارش "راشا تودی" روسیه از اظهارت کورالینکو، اطلاعاتی که نظامیان روسیه و دستگاه اطلاعات سوریه به آن دست یافته اند، درستی این گمانه زنی را تأیید می کند. افزون بر این، حملات توپخانه ای مستمر عناصر مسلح علیه مواضع ارتش سوریه در غوطۀ شرقی و مناطق مسکونی دمشق نشانۀ دیگری از آماده شدن جبهة النصره برای آغاز هجوم است.
از سوی دیگر، کورالینکو اعلام کرد که جبهة النصره یک لشکر 6000 نفری از عناصر خود در استان حلب را ساماندهی کرده است تا از طریق یک عملیات گسترده در جنوب حلب و قطع خطوط امداد ارتش سوریه به سوی شهر نبل در شمال شهر، نیروهای ارتش را در محاصره قرار دهد.

این ژنرال روس با اشاره به اینکه «بحرانی شدن اوضاع در برخی مناطق سوریه، نتیجۀ تلاش جبهة النصره و گروه های مرتبط با آن برای به شکست کشاندن آتش بس در سوریه است»، تآکید کرد که نیروی هوا فضای روسیه حملات خود به مواضع جبهة النصره را ادامه خواهد داد.
کورالینکو، همچنین، یاد آوری کرد که برخی از گروه های مسلح، که آمریکا آن ها را مخالفان میانه رو می داند، به شکل فعالانه با جبهة النصره همکاری دارند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها