شادمانی شبکه‌های سعودی و قطری از حملات داعش

شادمانی شبکه‌های سعودی و قطری از حملات داعش
سه شنبه 4 خرداد 1395 - 12:18

پس از انفجار خونبار دیروز سوریه و شهادت بیش از 100 نفر از مردم از جمله شمار قابل توجهی از زنان و کودکان، موضع گیری شبکه‌های رسمی عربستان و قطر بیانگر حمایت آنها از این حملات داعش و تلاش برای مقصر جلوه دادن نظام سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه سعودی العربیه پس از حملات تروریستی و مرگبار شهر جبله از توابع استان لاذقیه و انفجارهای طرطوس، بدون توجه به نتایج خونبار این حملات، تلاش کرد در خبرها و گزارشهای خود بر این موضوع تمرکز کند که این انفجارها در مناطقی روی داده است که ساکنان آن علوی و یا حامی نظام سوریه هستند.
العربیه، در همین راستا این انفجارها را مشابه حملات به شهرک الزهراء در 21 فوریه حمص دانست.
درحالیکه گروه تروریستی داعش پس از مدت کوتاهی مسؤولیت این انفجارها را برعهده گرفت، این شبکه برای مقصر جلوه دادن نیروهای امنیتی سوری و نظام این کشور در انفجارها، مدعی شد که انتقال مواد منفجره به داخل جبله به دلیل کنترل شدید امنیتی این منطقه و ورودیهای آن، کاملا غیر ممکن است.
شبکه الجزیره قطر نیز با انتشار خبرهایی مشابه، مدعی شد که پس از این انفجار نیروهای وابسته و هوادار نظام سوریه به اردوگاه آوارگان در طرطوس حمله کردند و 7 نفر را کشتند!
الجزیره همچنین برای مقصر جلوه دادن نظام سوریه، تأکید کرد که لاذقیه و طرطوس از درگیریهای خونبار سوریه از سال 2011 به دور بوده‌اند و داعش در این دو منطقه حضور ندارد.
"حسن فرحان المالکی" فعال معارض عربستانی در همین رابطه در صفحه تویتر خود نوشت: هنگامیکه العربیه می‌گوید "انفجار در خاستگاه‌های نظام اسد" به صورت پنهان در حال تأیید این انفجارها است.
المالکی افزود: این درحالی است که این شبکه درباره عدن نمی‌گوید "خاستگاه نظام هادی" (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن)

دیروز بر اثر حملات تروریستی درشهرهای طرطوس و جبله در غرب سوریه بیش از 120 نفر شهید و صدها تن مجروح شدند.
شمار قابل توجهی از قربانیان این حملات تروریستی زن و یا کودک بودند. گروه تروریستی داعش این حملات را برعهده گرفت.

پربیننده ترین خبرها