برنامه روسیه برای آزادی الرقه سوریه

برنامه روسیه برای آزادی الرقه سوریه
سه شنبه 4 خرداد 1395 - 21:49

وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی کامل این کشور برای هماهنگی به منظور آزادی شهر الرقه در سوریه از اشغال گروه تروریستی داعش خبر داد.

" سرگئي لاوروف" روز سه شنبه در نشستی در ازبكستان در واكنش به اظهارات مسئولان حزب كُرد " اتحاديه دموكراتيك سوريه" درباره حمله به الرقه گفته بود " نمی توانم خبرهای مربوط به شروع عمليات برای آزادسازی الرقه را تاييد كنم، اما اعلام می كنم كه با مسئوليت كامل آماده هماهنگی برای آزادی الرقه از اشغال داعش هستيم".

وی افزود كه طبعاً الرقه سوریه نيز مانند شهر موصل عراق يكی از اهداف اصلی مورد نظر ائتلاف ضد تروريسم برای آزادی از اشغال داعش است.

لاوروف تاكيد كرد مسكو و واشنگتن برای هماهنگی عمليات نظامی در سوريه و تبادل اطلاعات توافق كرده اند.

وزير امور خارجه روسیه بیان کرد " روسيه با شركای خود به توافق فوری دست نيافته است تا شك و ترديدهای آنها و حتی مخالفتشان را برای انتقال از مرحله مبادله اطلاعات تا هماهنگي تحركات در نبرد با تروريسم را از بين ببرد."

لاوروف گفت وزارت خانه های دفاع در دو كشور چگونگی هماهنگی تحركات را بررسی می كنند.

الرقه مرکز استانی به همین نام از نخستین مناطقی بود که در مارس سال 2013 توسط تروریست های سوریه اشغال شد. با تصرف نقاط مختلف این استان به دست داعش این گروه دیگر مخالفان مسلح سوری را شهر بیرون کرد و آن را مرکز فعالیت های خود قرار داد. 

215-9

پربیننده ترین خبرها