کلید فلوجه در دستان نیروهای عراقی+فیلم

سه شنبه 4 خرداد 1395 - 22:28

ورودی شهر فلوجه(العالم) ـ نیروهای عراقی امروز(سه شنبه) شهر الکرمه را که کلید آزادسازی فلوجه به شمار می آید، آزاد کردند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای مشترک عراق درمسیر پیشروی در استان الانبار و به سمت شهر فلوجه ، امروزوارد شهر الکرمه شدند و ساعاتی پیش ساختمان های اداری و دولتی از جمله فرمانداری و شورای شهر الکرمه به دست آنان افتاد و پرچم عراق را بر فراز ساختمان ها برافراشتند.

براساس این گزارش نیروهای عراقی متشکل ازارتش و حشد الشعبی بلافاصله عملیات پاکسازی ساختمانها و کوچه ها و خیابان های الکرمه را از بمب و مین های کارگذاشته شده توسط تروریست های داعش ، آغاز کردند.

با تصرف شهر الکرمه ، مهمترین راه امدادرسانی تروریست های مستقر در فلوجه قطعه شد.

به این ترتیب با آزادسازی الکرمه و در سایه پیشروی سریع نیروهای عراقی و آزادسازی شهرها و روستاهای الانبار، این نیروها به پایان حضور داعش در فلوجه نزدیک می شوند.

فرماندهان میدانی عراقی هم تاکید کردند که عملیات فلوجه نتایج مثبتی فراتر از پیش بینی ها محقق می کند.

آزادی پل التفاحه در جنوب فلوجه و پیشروی به سمت صقلاویه

محمد ربیعی خبرنگار العالم از مناطق اطراف شهر فلوجه گزارش کرد که نیروهای مشترک اکنون با تجمع در حومه فلوجه آماده انجام عملیات نهایی برای آزادسازی این شهر هستند.

هادی عامری یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی در گفتگو با خبرنگار العالم درباره تصرف الکرمه گفت: الکرمه به گفته تحلیلگران نظامی، یکی از پایگاه های اصلی داعش به شمار می رفت و به گفته آنها آزادی کرمه به معنای آزادی فلوجه خواهد بود.

درهمین حال گزارش خبرنگار العالم حاکیست که درگیری های شدیدی تا ساعت مخابره خبر با عناصر داعش در داخل صقلاویه در جریان است.

نیروهای ارتش و داوطلب مردمی از محور جنوبی به پل التفاجه رسیدند و از صقلاویه از محور شمالی به سمت الکرمه پیشروی کردند تا بدین ترتیب اطراف فلوجه را از محورهای مختلف محاصره کنند و عملیات حمله به آن را آسان سازند.

کاظم عوید یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی هم به خبرنگار العالم اظهارکرد که ما اینک به سمت آلبوعوده حرکت می کنیم، اگر این منطقه تامین گردد تمام امدادرسانی ها از شهر فلوجه از جهت شمال و غرب آن قطع خواهد شد.

210-9

پربیننده ترین خبرها