دورهمی محمود عباس، سیسی و نتانیاهو

دورهمی محمود عباس، سیسی و نتانیاهو
سه شنبه 4 خرداد 1395 - 22:31

العالم - خبرهای ضد نقیض از تماس های دیپلماتیک مصر برای برگزاری ملاقات سه جانبه میان "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، "عبدالفتاح سیسی" رییس جمهور مصر و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر صهیونیستی حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "روسیا الیوم" گزارش کرد که خبر تماس های دیپلمات مصر برای برگزاری این ملاقات سه جانبه را منابع فلسطینی به روزنامه "یدیعوت آحرونوت" چاپ رژیم صهیونیستی، داده اند.

این روزنامه صهیونیستی مدعی شده است که تمام طرف ها تمایل خود را برای این دیدار اعلام کرده و سیاستمداران مصری با تایید برگزاری چنین دیداری تاکید کرده اند که نشست نتانیاهو و محمود عباس به هدف تحقق پیشرفت در روند صلح امری معقول است.

بنابر این گزارش، "رامی الحمد الله" نخست وزیر تشکیلات فلسطین نیز گفت، بدون شک نتانیاهو می کوشد با سخن گفتن درباره این دیدار سه جانبه، ایده کنفرانس صلح فرانسه و طرح پاریس در این زمینه را به چالش کشیده و آن را حذف کند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی با "مانوئل والس" نخست وزیر فرانسه افزود که البته نمی تواند تاکید کند که دیداری سه جانبه میان این سه نفر برگزار خواهد شد.   

الحمد الله ادامه داد، ژوئن 2016 کنفرانس بین المللی وزرای امور خارجه 20 کشور جهان و تابستان همین سال کنفرانس بین المللی صلح برگزار خواهد شد.

وی بر تعهد کامل تشکیلات فلسطین به قطعنامه های بین المللی و توافقات امضا شده تاکید کرد.

206-211-9
 

پربیننده ترین خبرها