توصیه‌های بسیج مردمی عراق در عملیات فلوجه

توصیه‌های بسیج مردمی عراق در عملیات فلوجه
چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 14:24

فرماندهی نیروهای بسیج مردمی عراق دستورالعمل هایی برای نیروهای شرکت کننده در عملیات آزادسازی شهر فلوجه از سیطره گروه تروریستی داعش صادر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهی نیروهای بسیج مردمی عراق، خواهان ایجاد مسیرهای ایمن برای تخلیه غیرنظامیان از صحنه درگیری شد و بر ضرورت حفظ بیت المال و دارایی مردم این شهر تاکید کرد.

این فرماندهی با صدور بیانیه ای که سومریه نیوز آن را منتشر کرد، گفت: در صورت  به اسارت گرفتن هرشخصی چه عراقی یا خارجی، وی را فورا به انتظامات بسیج مردمی تحویل داده و در صورت زخمی بودن وی بلافاصله برای درمان به نزدیکترین مرکز پزشکی منتقل کنید. اداره پلیس نیز باید بر اساس اصول اخلاقی و قانونی، اسیر را تحویل و در بازداشتگاههای رسمی نگاه دارد و به مراکز مخصوص اطلاع داده و با انسانیت با وی برخورد کند، نباید به هیچ اسیری تعرض کرد و بازداشت و بازجویی از اسرا نیز باید بدست بازجوهای دادگاههای ویژه عراق انجام شود.

این بیانیه می افزاید: مردم و شهروندان ساکن منطقه عملیات آزادسازی در فلوجه، خانواده خود ما هستند و هدف از این عملیات بازگرداندن امنیت و صلح به منطقه و رهانیدن آن از تروریسم است ، فرماندهی عملیات و مدیریت اطلاعات نیز باید با فرماندهی عملیات الانبار و فرماندهی عملیات بغداد هماهنگ بوده تا مسیرهای امنی برای انتقال شهروندان از صحنه درگیری فراهم شود و برای ساکنان شهر فلوجه نیز مسیرهایی به سوی عامریه فلوجه بازشود.

این بیانیه تصریح کرده است که فرمانداری المیره نیز باید با ارائه کمک های لازم به فرماندار عامریه، انتقال، اسکان و اطعام غیر نظامیان را تسهیل کند.
دراین بیانیه تاکید شده است که مدیراطلاعات نیز باید با مشخص کردن مناطق حضور شهروندان در منطقه عملیات و داخل شهر فلوجه، شدیدا از تیراندازی با هرگونه سلاحی در این اماکن جلوگیری کند.

این فرماندهی در بیانیه خود بر ضرورت توجیه و تفهیم همه افراد مسئول برای ارائه کمک به انتقال شهروندان و تشکیل یک یگان یا بیشتر برای همکاری با اهالی و تامین سلامتی آنان و انتقالشان به مسیرهای امن و بی خطر تاکید کرد. بر این اساس هر یگان باید گروه امنیتی ویژه ای داشته باشد برای جلوگیری از اقدام کسانی که در صدد آسیب رساندن به شهروندان و دارایی آنان ( منازل باغها، خودروها ،کارخانه ها کارگاهها) و هم چنین بیت المال در ادارات دولتی هستند.

فرماندهی نیروهای بسیج مردمی عراق افزود: اداره پلیس باید برای بازداشت هر قانون شکن و ارجاع وی به دادگاههای ویژه با یگانهای امنیتی هماهنگی کامل داشته و هر یگانی نیز باید یک یا چندین پست ایست بازرسی خودروها و جلوگیری از انتقال هرگونه وسیله شخصی افراد یا اموال عمومی داشته باشد.

حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در نخستین دقایق دوشنبه، فرمان آغاز عملیات آزادسازی شهر فلوجه از توابع استان الانبار از دست گروه تروریستی داعش را صادر و تاکید کرد که این شهر به ساکنانش بازخواهد گشت و پرچم عراق نیز بر فرازش به اهتزاز درمی آید.
117 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها