سرکرده جدید و مرموز طالبان کیست؟

سرکرده جدید و مرموز طالبان کیست؟
چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 15:25

سرانجام پس از چند روز از اعلام خبر کشته شدن سرکرده طالبان، "هیبت‌الله آخوندزاده" به عنوان سرکردۀ جدید طالبان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هنوز اطلاعات چندانی درباره سرکرده جدید طالبان منتشر نشده و هیبت الله هم مانند دیگر سران طالبان کمتر در مجامع عمومی ظاهر می‌شد.
با وجود این، یکی از تفاوت‌های او با ملاعمر مؤسس طالبان و ملااختر منصور سرکرده سابق این گروه تروریستی، در این است که تقریبا هیچ تصویری از او منتشر نشده است.
طبق اطلاعات اندکی که از آخوندزاده موجود است، او از یاران بسیار نزدیک ملاعمر بوده است و در دوران سرکردگی ملااختر منصور یکی از معاونان وی به شمار می‌آمد. با وجود این، او چندان روابط حسنه‌ای با ملااختر منصور نداشته است.
تصور می‌شود که او تقریبا 60 سال داشته باشد. آخوندزاده از طایفه قدرتمند نورزائی و از شهر قندهار، مرکز فعالیت‌های طالبان است. او در دوران حکومت طالبان بر افغانستان، مدتی به عنوان معاون وزیر دادگستری خدمت کرده است.
از حیث عقیدتی، اطلاعات بسیار اندکی از او وجود دارد اما همین اطلاعات نشان می‌دهد که او در قیاس با ملااختر منصور و سراج‌الدین حقانی، فردی تقریبا میانه‌رو باشد اما برخی ناظران گفته‌اند که احتمالا روند صلح طالبان با افغانستان که از زمان ملااختر منصور آغاز شده بود برای مدتی متوقف شود.
نبود اطلاعات قابل توجه از آخوندزاده باعث شده است که از وی به عنوان سرکرده «مرموز» طالبان یاد شود. شورای سران طالبان گفته است که وی هم اکنون در محلی نامعلوم در افغانستان به سر می‌برد و به زودی زمینه‌ای برای بیعت اعضای این شورا با وی فراهم می‌شود.
ملااختصر منصور، سرکرده سابق طالبان، جمعه گذشته در حملات پهپاد آمریکایی در منطقه وزیرستان در شمال پاکستان کشته شد. پس از کشته شدن وی، رسانه‌ها از سراج‌الدین حقانی، به عنوان سرکرده احتمالی طالبان نام می‌بردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها