وزیر اطلاع رسانی سوریه:

حامیان احرار الشام در طرطوس سکوت کردند

حامیان احرار الشام در طرطوس سکوت کردند
پنج‌شنبه 6 خرداد 1395 - 13:34

وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به سکوت حامیان احرار الشام درقبال جنایت اخیر این گروه تروریستی و نادیده گرفتن آن، تأکید کرد: انفجارهای تروریستی در شهرهای جبله و طرطوس در حومه لاذقیه، نشان دهنده ناکامی شدید گروههای تروریستی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگو با تلویزیون رسمی این کشور گفت: گروه موسوم به "احرار الشام" دچار تزلزل و ضعف سیاسی و نظامی شده است. از این رو، زمانی که این گروهک اقدام به حمله تروریستی در لاذقیه و طرطوس نمود و آن را یک پیروزی برای خود تصور کرد با صدور بیانیه ای، فورا مسئولیت آن را به عهده گرفت. اما برخی از کشورها که تلاش می کنند "احرار الشام" به عنوان یک گروهک تروریستی معرفی نشود از این اقدام احرار الشام، دلخور شده و بر نام داعش تمرکز کردند و گروه اصلی برعهده گیرنده این اقدام تروریستی یعنی احرار الشام را نادیده گرفتند.

وی افزود: کسانی که در طرطوس بر اثر انفجارهای تروریستی کشته شدند شهید هستند. آنها از بخش های مختلف کشور بودند. زیرا طرطوس، سوریه کوچک به شمار می آید. همچنین در جبله، همه گروههای ملت سوریه زندگی می کنند.
الزعبی خاطرنشان کرد: مردم سوریه، با هوشیاری و میهن پرستی شان همه نقشه های دشمنان برای غالب کردن مواضع فرقه گرایانه بر کشور را ناکام گذاشته اند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهار داشت: ارتش سوریه از هدف قرار دادن هر گروهی که به روند آتش بس پایبند بوده باشد خودداری می کند. اما هر گروه یا فردی که به این روند پایبند نباشد و همچنان بر گزینه نظامی در میدان رویارویی و اقدامات تروریستی اصرار داشته باشد هدف عملیات ارتش خواهد بود.
عمران الزعبی خاطرنشان کرد: دولت سوریه از زمان آغاز جنگ علیه سوریه، پایبندی خود به حمایت از روندی سیاسی را که منجر به دستیابی به راه حل های سیاسی جهت بحران در آن کشور شود اعلام کرده است و در دوره های گذشته نشست در ژنو به طور کاملا شفاف تعامل کرده و باعث دستپاچگی طرف های میانجی و همچنین طرف مقابل شده است که در نتیجه آن با خروج از مذاکرات، تشدید عملیات نظامی با هدف دستیابی به دستاوردهای سیاسی را در پیش گرفته اند. اما تلاش های آنها، بی نتیجه خواهد بود.
الزعبی تأکید کرد: در صورتی که محکومیت های بین المللی علیه اقدامات تروریستی در سوریه، به نیروی فشار واقعی علیه ترکیه و عربستان برای جلوگیری از حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای مسلح و اجرای قطعنامه های سازمان ملل در محکومیت تروریسم تبدیل نشود فاقد هر گونه ارزش و اعتباری است و به کشتار شهروندان سوریه پایان نخواهد داد.
دوشنبه گذشته، بر اثر سه حمله تروریستی انتحاری در شهر طرطوس و چهار انفجار در شهر جبله، بیش از 120 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها