وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد:

نظامیان آمریکایی در افغانستان می‌مانند

نظامیان آمریکایی در افغانستان می‌مانند
پنج‌شنبه 6 خرداد 1395 - 13:50

آمریکا نظامیان خود را در افغانستان کاهش می دهد ولی آنها را در این کشور برای مدتی طولانی نگه می دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که تعداد نظامیان آمریکائی در افغانستان کاهش خواهد یافت ولی مدتی طولانی در این کشور باقی خواهند ماند.
کارتر در جمع گروهی از تفنگداران دریایی در شهر نیوپورت ایالت رود آیلند گفت: آمریکا و متحدانش همچنان هزینه نهادهای نظامی و امنیتی افغانستان را تأمین خواهند کرد زیرا این گونه حمایت مالی از اهمیت بسزائی برخوردار است.
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: نظامیان آمریکائی برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان و اجرای عملیات مبارزه با تروریسم در این کشور باقی خواهند ماند. 
کارتر خواستار اذعان کردن هبت الله آخوندزاده سرکرده جدید طالبان به شکست خود شد و گفت : نیروهای امنیتی افغان با پشتیبانی آمریکا قدرتمندتر از طالبان هستند و می توانند از کشور و دولت کشورشان حمایت و حفاظت کنند.
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد : طالبان چاره ای بجز امضای توافقنامه صلح ندارد و آمریکا تلاش می کند که این گروه را به پای میز امضای توافقنامه صلح بکشاند زیرا هر رئیس "عاقل" طالبان باید بداند که فقط با اسلحه نمی تواند موفقیتی کسب کند و رئیس سابق این مساله را درک نکرد.
ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز 19 مه اعلام کرد که این سازمان تا سال 2020 هزینه دستگاه های نظامی و امنیتی افغانستان را تأمین خواهد کرد .
امریکا اواخر سال 2014 از پایان " مأموریت جنگی " نیروهای آمریکائی در افغانستان خبر داد و اداره امور امنیتی را به ارتش و دیگر نهادهای نظامی و امنیتی این کشور واگذار کرد و نیروهای آمریکائی از آن زمان در عملیات جنگی مشارکت نمی کنند و فقط به آموزش نظامی و پشتیبانی از عملیات مبارزه با تروریسم می پردازند. 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قبلا ادعا کرده بود که همه نظامیان این کشور را پیش از آغاز سال 2017 از افغانستان خارج خواهد کرد ولی هم اکنون می گوید که به علت تداوم ناآرامی ها در تصمیم خود بازنگری کرده است.
پیش بینی می شود که تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان تا اوخر سال 2017 به 5 هزار و 500 نظامی کاهش یابد.

214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها