صحنه‌هایی از درگیری‌ها با داعش در حومۀ فلوجه

پنج‌شنبه 6 خرداد 1395 - 15:21

خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد، نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق پس از درگیری با تروریست ها نزدیک شهر فلوجه، گذرگاه های شمالی ، شرق و جنوبی این شهر را آزاد کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه از مناطق عملیاتی نزدیک شهر فلوجه گزارش داد، مناطقی همچون نایف العلی، الصبیحات، اللهیب و البوعاید نیز از تروریست ها پاکسازی شد، و مرکز پلیس منطقه السجر هم به کنترل ارتش و نیروهای بسیج مردمی درآمده است.

منطقه السجر در شمال شهر فلوجه در شرق استان الانبار در غرب عراق است.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که "هادی العامری" از فرماندهان بسیج مردمی در جمع شماری از خبرنگاران در اطراف فلوجه گفت: پل السجر مهمترین مسیر پشتیبانی تروریست ها برای رساندن نیرو و تجهیزات به منطقه الکرمه است که اگر بتوانیم این مسیر را به کنترل خود دربیاوریم ، الکرمه را کاملاً محاصره خواهیم کرد.
منطقه الکرمه در شرق فلوجه است و درگیری ها در این منطقه با شدّت و حدّت تمام همچنان ادامه دارد و نیروهای عراقی توانستند روستای جمیله را در این منطقه بازپس بگیرند، ولی تروریست های تک تیرانداز همچنان فعال هستند و نیروهای ارتشی و مردمی را هدف می گیرند.
یکی از نیروهای ارتش عراق در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: ما منطقه الجمیلات را که نزدیک الکرمه است، تحت کنترل درآوردیم و همچنان به عملیات پیشروی ادامه می دهیم.
خبرنگار العالم اعلام کرد: عملیات مشترک ارتش و نیروهای بسیج مردمی در اطراف فلوجه همچنان ادامه دارد، و تاکنون 11 روستا آزاد شده است و نیروهای بسیج مردمی با سلاح های سنگین و نیمه سنگین حملات داعش را دفع می کنند.
یکی از نیروهای بسیج مردمی در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: نیروهای بسیج مردمی از همه استان های عراق برای مبارزه با داعش و حمایت از مظلومان و دفاع از کشورشان داوطلب شده اند. 
نیروهای عراقی در جنوب فلوجه نیز روستای البوعبید و کارخانه سیمان سفید را آزاد کردند، و عملیاتی را هم برای آزادسازی روستای البوبالی آغاز کرده اند.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها