تصاویرهولناک واژگونی شناور مهاجران در دریای مدیترانه

تصاویرهولناک واژگونی شناور مهاجران در دریای مدیترانه
پنج‌شنبه 6 خرداد 1395 - 17:45

العالم ـ نیروی دریایی ایتالیا تصاویر هولناکی از لحظه واژگون شدن شناور حامل نزدیک به ششصد مهاجر در دریای مدیترانه منتشر کرد در حالی که موفق شد 562 نفر از آنها را از آب بگیرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مهاجران در یک لنج صیادی دردریای مدیترانه سرگردان بودند که هنگام مشاهده کشتی نجات به یک طرف شناور هجوم آوردند که بر اثر فشار جمعیت قایق، واژگون شد و لحظات وحشتناکی برای افراد داخل آن بوجود آمد.

نیروی دریایی ایتالیا اعلام کرد که پس این حادثه 562 مهاجر سرنشین شناور واژگون شده را نجات داد و 5 نفر غرق شدند.

کشتی نیروهای گشت ایتالیا و یک کشتی دیگر ان کشور با ارسال سریع قایق های نجات موفق شدند، مهاجران را از داخل آب نجات دهند.

نیروی دریایی ایتالیا اعلام کرد که گروه دیگری از مهاجران را که تعداد آنها بالغ بر 108 نفر است، در حادثه دیگری  دیروز(چهارشنبه) نجات داده است.

مقام های اروپایی اعلام کرده اند که حدود 6 هزار مهاجر که تلاش می کردند تا از راههای غیرقانونی خود را به قاره اروپا برسانند، از قایقهای فرسوده در دریای مدیترانه در روزهای اخیر نجات داده شده اند.

آژانس های امدادرسانی می گویند از زمانی که ترکیه درباره کاهش تعداد مهاجرانی که راه دریایی ترکیه به یونان را طی می کنند، با اتحادیه اروپا به توافق رسید، راه دریایی میان لیبی و ایتالیا راه اصلی مورد استفاده مهاجران به شمار می آید.

نیروی دریایی ایتالیا برای بیرون کشیدن بقایای لاشه کشتی مهاجرانی که در ماه آوریل سال گذشته غرق شده بود، دست به عملیات بی سابقه ای در سواحل لیبی زد زد.

در آن حادثه حدود 700 مهاجر در بدترین حادثه از نوع خود کشته شدند.

 

210-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها