رقه به نظام فدرال شمال سوریه می پیوندد

رقه به نظام فدرال شمال سوریه می پیوندد
پنج‌شنبه 6 خرداد 1395 - 18:29

العالم - نماینده حزب اتحادیه دمکراتیک کردهای سوریه در کردستان عراق گفت، شهر "رقه" پس از آزاد شدن از گروه تروریستی "داعش" به نظام فدرالی که کردهای شمال سوریه برای آن طراحی کرده اند، خواهد پیوست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "غریب حسو" درگفت و گو با خبرگزاری "نووستی" روسیه افزود، نیروهای سوریه دمکراتیک عملیات آزادی رقه را هدایت می کنند لذا منطقی است این شهر پس از آزادی به طور خودکار به نظام فدرالی دمکراتیک که کردها برای تاسیس آن در شمال سوریه می کوشند، بپیوندد. 
حسو ادامه داد، عملیات حمله به رقه به زودی از سه محور "عین عیسی"، "تل ابیض" و "الجزیره" آغاز خواهد شد. 
وی تصریح کرد، عملیات جنگی اساسی اکنون در شمال رقه جریان دارد و نیروهای کرد و هم پیمانانشان می کوشند ارتباط رقه را با مرز ترکیه که گذرگاه ارسال سلاح و مهمات برای تروریست هاست، قطع کنند، چه این که پس از پایان عملیات مقدماتی حمله سراسری به شهر از طرف های مزبور آغاز خواهد شد.    
ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا با حملات هوایی گسترده از پیشروی نیروهای کرد به طرف رقه حمایت می کند این در حالی است که واشنگتن با تشکیل نظام فدرال در شمال سوریه مخالف است.
کردها در کنفرانسی در "رمیلان" واقع در حومه "حسکه" در مارس 2016 خبر تاسیس نظام فدرالی شامل 3 منطقه خودمختار که دو سال قبل توسط گروه های کرد تشکیل شد را اعلام کردند.  
شرکت کنندگان در این کنفرانس گفتند، مناطقی که به نظام فدرالی خواهد پیوست "اتحادیه شمال عراق" نام دارد و نمایندگان همه مذاهب و اقلیت ها در آن خواهند بود.    
درهمین حال خبرگزاری کردی "آ آن اف" گزارش کرد، نیروهای کرد و عرب که در صفوف "نیروهای سوریه دمکراتیک" می جنگند، به پیشروی به طرف شمال رقه ادامه داده و توانستند 23 تروریست داعش را در جنوب شهر عین عیسی به قتل رسانند.
همچنین توانستند حمله داعش به مواضع خود نزدیک سد "تشرین" در رود "فرات" را خنثی سازند .
نیروهای سوریه دمکراتیک، توپخانه ترکیه را به گلوله باران مواضعشان در مناطق موازی با مرز سوریه در شمال و غرب شهر عین العرب در 48 ساعت گذشته متهم کردند.   
خبرگزاری "نووستی" به نقل از یک منبع نیروهای سوریه دمکراتیک که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد، واحدهای کرد در چهار روز گذشته 6 کیلومتر به طرف شهر رقه پیشروی کرده و 8 شهر و روستا را از لوث وجود تروریست ها آزاد و پاکسازی کردند.  

206-9 

پربیننده ترین خبرها