هدف قرار گرفتن مواضع نظامی سعودی در مرز یمن

هدف قرار گرفتن مواضع نظامی سعودی در مرز یمن
جمعه 7 خرداد 1395 - 13:34

درگیری میان نیروهای یمنی و ارتش عربستان در غرب گذرگاه مرزی الطوال ادامه دارد و مواضع عربستان به شدت زیر آتش نیروهای یمنی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "المسیره نت" به نقل از یک منبع نظامی نوشت: توپخانه نیروهای سعودی نیز روز پنجشنبه، مناطق مختلف یمن را در صحرای میدی در غرب استان مرزی حجه هدف قرار داد.
افزایش حجم آتش سعودی ها در جبهه های مرزی، در اقدامی هماهنگ با افراد مسلح و مزدوران سعودی در استان های مختلف یمن صورت می گیرد تا مذاکرات جاری در کویت را به بن بست بکشانند.

جنگنده های سعودی آتش بس را نقض کردند
جنگنده های سعودی و مزدورانش نیز در چندین استان یمن آتش بس را نقض کردند.
یک منبع نظامی تاکید کرد که جنگنده های سعودی در آسمان صنعا و استان های مأرب، عمران، البيضاء، شبوه، الجوف، صعده و نهم به پرواز در آمده و در استان های تعز و الضالع نیز مبادرت به پرواز جاسوسی کردند.

مزدوران سعودی هم به گلوله توپخانه ای مناطق مختلف در صحرای میدی در غرب استان حجه مبادرت کردند و نوار ساحلی منطقه ذباب در تعز را هدف قرار دادند.

مزدوران سعودی در حال پاکسازی نژادی دریمن
این منبع نظامی، افراد مسلح ومزدوران سعودی را به کوچاندن اهالی منطقه المضابی حمیر در منطقه مقبنه در تعز متهم کرد و گفت که آنها بعد از رسیدن یک محموله بزرگ سلاح، این منطقه از یمن را به پادگان نظامی تبدیل کرده اند.
ارتش یمن و کمیته های مردمی تلاش مزدوران سعودی را برای پیشروی به سوی جبل دباس در منطقه الوازعیه ناکام گذاشتند که در این درگیری ها تعدادی از مزدوران کشته و زخمی شدند.

در همین حال محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن فاش کرد که سفرای کشورهای بزرگ بر ضرورت دور کردن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی از صحنه سیاست تاکید کرده اند.
وی در گفت و گو با شبکه العالم، علت پیچیدگی های گفت و گوهای کویت را نداشتن قدرت تصمیم گیری از سوی هیات ریاض دانست.
202 ـ 211

پربیننده ترین خبرها