ایزدی ها در عملیات فلوجه نگران چه هستند؟

ایزدی ها در عملیات فلوجه نگران چه هستند؟
جمعه 7 خرداد 1395 - 15:12

شهروندان ایزدی خواستار نجات جان خانواده های خود هستند که نزد گروه تروریستی داعش در اسارت به سر می برند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حسین قائیدی، مسؤول دفتر ربوده شدگان ایزدی در اربیل عراق، در این زمینه گفت که در تماس با فرماندهان عملیات آزادسازی فلوجه، بر ضرورت حمایت و نجات جان ربوده شدگان ایزدی در این شهر تأکید شده است.
وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم تروریست های داعش بیش از 150 ایزدی از جمله زن و مرد و کودک را در فلوجه به اسارت گرفته اند.
از سوی دیگر قیصر حسن، فعال حقوقی ایزدی، با اشاره به این که داعش تعداد زیادی از ربوه شدگان ایزدی را به فلوجه منتقل کرده؛ تاکید کرد که ایزدی ها عملیات آزادسازی فلوجه را با دقت دنبال می کنند.
نسرین حجی شهروند زن ایزدی نیز گفت که 4 تن از نزدیکانش اسیر داعش هستند و خبری از سرنوشت آنها در دست نیست. وی ابراز امیدواری کرد که آنها از چنگ داعش رها شوند و به خانواده های خود بازگردند.
وی از نیروهای عراقی خواست علاوه بر جستجو و یافتن زنان ایزدی اسیر در دست داعش، در زمان انجام عملیات نظامی نیز از جان آنها مراقبت کنند.
گفتنی است بر اساس اعلام منابع دفتر امور ربوده شدگان ایزدی هنوز بیش از 3 هزار و 800 ایزدی در اسارت داعش هستند که اغلب آنها را زنان تشکیل می دهند و حدود 2 هزار و 417 ایزدی از زمان سیطره داعش بر شهر سنجار در اگوست 2014 تا کنون از بند اسارت تروریست ها آزاد شده اند.
202 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها