هویت تأمین کنندۀ نیروی داعش فاش شد

هویت تأمین کنندۀ نیروی داعش فاش شد
شنبه 8 خرداد 1395 - 13:21

فاش شدن برخی از مدارک محرمانه داعش نشان می دهد که این گروه تروریستی یک تبعه سوری - سعودی را موظف به جذب هزاران تروریست خارجی و انتقال آنها به سوریه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این فرد که تابعیت عربستانی دریافت کرده است "طراد محمد الجربا " نام دارد.

به گفته یکی از افراد نزدیکش ؛ طراد در یکی از زندان های عربستان به مدت 4 سال شتسشوی مغزی شد، و پس از خروج از زندان به داعش در سوریه پیوست. 
روزنامه الوطن چاپ سوریه نیز نوشت: طراد پیش از اینکه در عربستان زندانی شود ، تابعیت عربستانی گرفته بود و روابط خویشاوندی با حارث الضاری دبیر کل سابق گروه موسوم به علمای مسلمانان عراق داشت .
الضاری سال 2015 در اردن به علت بیماری درگذشت .
روزنامه انگلیسی تلگراف نیز درباره وی تأکید کرد: طراد 36 ساله از نام مستعار " ابومحمد الشمالی " استفاده می کند و در 2 سال گذشته بیش از 6 هزار تبعه خارجی را برای جنگیدن وارد سوریه کرده است که این رقم معادل یک سوم کسانی است که بین سال های 2013 و 2015 به داعش در سوریه پیوستند.
تلگراف افزود: بین سال های 2013 و 2015 حدود 18 هزار تبعه خارجی برای جنگیدن وارد سوریه شدند و برای ورود به این کشور برگه هایی که زیر آن نام طراد الجربا نوشته شده بود ، به واسطه های انتقال آنها به سوریه ارائه می کردند.
این روزنامه انگلیسی اعلام کرد : برگه هایی که زیر آن نام اصلی یا مستعار طراد الجربا نوشته شده بود، در یکی از روزنامه های متعلق به مخالفان سوری مقیم کشورهای خارجی منتشر شده است.

214

پربیننده ترین خبرها