نیروهای عراقی در آستانه ورود به فلوجه +فیلم

شنبه 8 خرداد 1395 - 15:05

نیروهای ویژه عراقی حرکت خود را برای موضعگیری در مبادی ورودی شهر فلوجه آغاز کرده اند.

"وسام التمیمی" خبرنگار شبکه العالم از خطوط مقدم نبرد فلوجه گزارش داد، نیروهای ویژه با پیشروی در الصقلاویه، روستاهای البوشجل، الملاحمه و البودهام در شمال غرب فلوجه را بازپس گرفتند.

اکنون با توجه با پیشروی های نیروهای عراقی در چندین محور و محاصره کامل شهر، چیزی به یکسره شدن عملیات فلوجه نمانده است. نیروهای عراقی با پیشروی در الصقلاویه واقع در شمال غرب فلوجه، روستاهای البوشجل و الملاحمه را آزاد کردند.
عملیات فلوجه که از مهمترین و سرنوشت سازترین عملیاتها برای نیروهای عراقی از نظر امنیت بغداد و سایر مناطق است، بر اساس اعلام نیروهای عراقی در آستانه پیروزی است. این نیروها توانستند در حداقل زمان ممکن به تمام اهداف خود دست یابند.
حسن الساری، دبیر کل "جنبش جهاد و سازندگی" در گفتگوی اختصاصی به شبکه خبری العالم گفت در حقیقت محور شمالی از محور جنوبی دشوارتر است زیرا محور شمالی تنها راه رسیدن کمک و امداد به نیروهای "داعش" در شهر و نیز تنها راه فرار آنهاست.
معین الکاظمی، از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی هم در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت برای شروع مرحله دوم عملیات و رسیدن به مرزهای فلوجه پس از آزادسازی الکرمه و السجر و مناطق دیگر و بازپس گیری بخشهای وسیعی از الصقلاویه، آماده هستیم.
اطلاعات حکایت از آن دارد که تلفات داعش از زمان شروع این عملیات، به بیش از 400 کشته رسیده است که اغلب آنها از اتباع دیگر کشورهای عربی و غیر عربی هستند. 

208 

پربیننده ترین خبرها