"خلیفۀ هفت جان" چگونه از مرگ می گریزد؟

شنبه 8 خرداد 1395 - 18:14

العالم - یک روزنامۀ انگلیسی اعلام کرد که ابو بکر البغدادی، رهبر داعش، سال گذشته مجروح شده بود اما جز تعداد انگشت شماری از افراد نزدیک به وی و پزشکانی که شبانه روز برای درمان او تلاش می کرده اند، کسی از این خبر آگاهی نیافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، روزنامۀ "گاردین" در این باره نوشت که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع کرد، عراقی و غربی، البغدادی در 27 اسفند 1393 در "الشرقاط"، در 190 کیلومتری بغداد، هدف قرار گرفته و مجروح شده است.
او پس از مجروحیت، 6 ماه در منطقۀ "الباعج" در مرز کردستان عراق به سر برد تا بهبود یابد. در این مدت تنها تعداد کمی پزشک، پرستار و برخی از نزدیکان او از این مسأله اطلاع داشته اند.
گاردین اعلام کرد که توانسته است با "حامد خلیلوف"، یکی از نیروهای تحت امر عمر الشیشانی امیر جنگ داعش، که برای عیادت البغدادی همراه با الشیشانی به الباعج رفته است، تماس بر قرار کند.
بر اساس گزارش گاردین، البغدادی یک سال پس از مجروحیت، فعالیت خود را به عنوان رهبر داعش در مناطق واقع در محدودۀ شمال غرب عراق تا شمال شرق سوریه از سر گرفته است.
گاردین به نقل از ژنرال "خالد حمزه" می نویسد: «بغدادی دائما در حال جا به جایی است. او به موصل می رود و در منطقۀ واقع میان بیلیج، الباعج و تلعفر در رفت و آمد است».
حمزه با اشاره به اینکه البغدادی دو ماه پیش از منطقۀ الباعج دیدار کرده است، گفت: «اطلاعات دقیق ما از داخل شهر نشان می دهد که او با والی این شهر دیدار کرده است». حمزه می افزاید که البغدادی از حمایت قبایل منطقه برخوردار است.
مصاحبه هایی که گاردین در یک سال گذشته انجام داده است، نشان می دهد که مجروحیت البغدادی پنهان مانده است. ایالات متحده نیز از اعتراف به انجام عملیات علیه البغدادی یا تلاش برای ترور او خودداری کرده است؛ زیرا کسی دیگر هدف حملۀ آمریکایی ها بوده است نه او.
گاردین در پایان گزارش خود تأکید می کند که شواهد موجود نشان می دهد که البغدادی اکنون در شمال عراق و شمال شرق سوریه در رفت و آمد است و در شش ماه گذشته در شهرهای "الشدادی" و "البو کمال" سوریه  دیده شده است. همچنان که شواهد قوی از حضور او در الباعج، تلعفر، العباسیه و موصل حکایت دارد.

220-9
 

پربیننده ترین خبرها