استقبال سرد اماراتی ها از نخست وزیر لیبی

استقبال سرد اماراتی ها از نخست وزیر لیبی
شنبه 8 خرداد 1395 - 19:01

العالم ـ دیدارهای نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی با مسئولان اماراتی، برخلاف دیگر دیدارهای وی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، انتظارات مقام های لیبی را فراهم نکرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه "عربی 21" به نقل از منابع نزدیک به "فایز السراج" نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی که خواستند نامشان فاش نشود، آورده است که دیدارهای السراج در سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس به جز در امارات، اغلب مثبت بوده است.

این منابع افزودند: نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در عربستان از سوی ولیعهد سعودی و در قطر از سوی امیرقطر مورد استقبال قرار گرفت؛ اما در امارات منصور بن زاید معاون نخست وزیر، وزیر امور نخست وزیری و مسئول پرونده امنیتی از او استقبال کرد.

به گفته این منابع، ماهیت دیدارمزبور، تکذیب تمام شایعه پراکنی ها درباره پشت کردن امارات به ژنرال خلیفه حفتر فرمانده کودتای نظامی در لیبی است.

این منابع تاکید کردند که از اطلاعات درز شده از دیدار محمد بن زاید نخست وزیر امارات و عبدالفتاح سیسی رییس جمهوری مصر هنگام سفر به مصر، بر می آید که دیدار مزبور بر مساله لیبی و حمایت از حفتر متمرکز شده بود.

منصور بن زاید در دیدار با فایز السراج بر لزوم پایبندی به چارچوب های قانون اساسی برای دست یافتن به وحدت و راه حل دائمی حل مشکلات آن کشور تاکید کرد.

ناظران بر این باورند که امارات بویژه پس از حمایت جامعه جهانی از دولت وفاق لیبی و تمایل بین المللی برای ایجاد ثبات درآن کشور، اینک احساس می کند که در تنگنا قرار گرفته است.

همچنین امارات به نقض ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی متهم است.

210-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها