اروپا: اردوغان حکومت دیکتاتوری برپا کرده است

اروپا: اردوغان حکومت دیکتاتوری برپا کرده است
دوشنبه 10 خرداد 1395 - 11:06

روزنامه روسی "روسیسکایا گازتا" نوشت که سیاستمداران اروپایی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به برپایی حکومتی دیکتاتوری متهم می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه روسی "روسیسکایا گازتا" در مقاله خود آورده است: هر روز بر شمار سیاستمداران بلندپایه اروپایی که به طور علنی اعلام می کنند ترکیه با رهبری اردوغان جایی در اتحادیه اروپا ندارد، افزوده می شود. مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا نیز به اردوگاه افرادی پیوست که شک دارند آنکارا تمایل به پایبندی به اصول دموکراتیک در اداره امور داخلی ترکیه داشته باشد.

شولتز سه شنبه هفته گذشته تصریح کرد: ما ملاحظه می کنیم که ترکیه با ریاست اردوغان در مسیر برپایی حکومت قائم به یک نفر حرکت می کند. اتحادیه اروپا مجبور است که به سادگی به اردوغان توضیح دهد که "ما انحصار قدرت و افتادن آن در دستان یک نفر را نخواهیم پذیرفت".

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در حاشیه اجلاس جهانی فعالیت های انسانی در استانبول هشدار شدیدی به اردوغان داد و تاکید کرد که سران ترکیه ملزم به اجرای 27 خواسته اتحادیه اروپا در مقابل لغو ویزای سفر اتباع ترک به این اتحادیه هستند و برای لغو شدن این ویزا باید 27 خواسته اروپا محقق شود.

با این حال، چند ساعت پیش از آغاز مذاکرات با مرکل، شخصیت های پیرامون اردوغان به اروپایی ها گفتند که موضع آنکارا در مذاکرات با اتحادیه اروپا بسیار شدید خواهد بود؛ یعنی دوطرف پایان ماه عسل روابط خود را اعلام کرده اند و جنگ لفظی بین آنکارا و بروکسل آغاز شده است.

یغیت بولوت مشاور رئیس جمهور ترکیه به شبکه "تی آر تی" این کشور گفت که اگر اتحادیه اروپا به سیاست یک بام دو هوا در مذاکرات با ترکیه ادامه دهد، آنکارا ممکن است همه توافقنامه های خود با اتحادیه اروپا از جمله توافقنامه اتحادیه گمرکی را به حالت تعلیق درآورد.

6 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها