"آیا اسماعیل هنیه مرده است؟"

دوشنبه 10 خرداد 1395 - 20:48

یک استاد دانشگاه اسرائیلی با راه اندازی پایگاهی اینترنتی که یک زمان سنج در آن فعال است، اویگدور لیبرمن، وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی، را برای عملی کردن وعده اش دربارۀ ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، به چالش کشیده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکۀ خبری العالم، دکتر یوفال درور، استاد دانشگاه ریشون لتسیون اسرائیل، نام "آیا اسماعیل هنیه مرده است؟" را برای این پایگاه برگزیده است. در این پایگاه یک زمان سنج الکترونیک وجود دارد که از صبح امروز که دولت اسرائیل انتصاب لیبرمن به عنوان وزیر جنگ را تصویب کرده، به کار افتاده است.
درو،ر به انگلیسی، زیر این ساعت نوشته است: "آیا اسماعیل هنیه مرده است؟"، سپس، زیر آن با فونت بزرگ و رنگ قرمز پاسخ داده است: "نه"!
در این پایگاه، ویدئویی از لیبرمن هم قرار گرفته است.  او در این ویدئو که مربوط  به سخنرانی دو ماه پیش او در همایش فرهنگی است، می گوید: "اگر من وزیر دفاع بودم، 48 ساعت به آقای هنیه فرصت می دادم که یا جسدهای نظامیان اسرائیلی را پس دهد یا بمیرد".
لیبرمن زمانی این سخنان را مطرح کرده بود که در صف مخالفان دولت اسرائیل بود. در آن هنگام دولت اعلام کرده بود که جسد دو تن از نظامیان اسرائیلی از زمان جنگ غزه در 2014، در اختیار حماس است.
لیبرمن در زمانی که در جبهۀ مخالفان بود، بارها خواسته بود تا اسرائیل برای نابود کردن حماس به غزه حمله کند.
بر اساس اعلام رادیو اسرائیل، لیبرمن عصر دوشنبه برای عهده دار شدن منصب وزارت جنگ اسرائیل سوگند یاد خواهد کرد.
 

پربیننده ترین خبرها