بررسی "تهدیدهای ایران" در نشست شورای همکاری!

بررسی
سه شنبه 11 خرداد 1395 - 10:05

سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشستی مشورتی در عربستان، اوضاع عراق، یمن، لیبی و ادعای "تهدیدهای ایران" را بررسی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دبیرخانه شورای همکاری که مقر آن در ریاض است، مدعی شد که در این نشست مشورتی علاوه بر تحولات عربی و منطقه‌ای و بین المللیِ مورد توجه کشورهای عضو این شورا، کارهای مشترک و حاشیه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی آن بررسی می‌شود.
سایت شبکه روسیا الیوم به نقل از منابع دیپلماتیک در ریاض پیش بینی کرد که سران کشورهای عضو شورای همکاری با مطرح کردن ادعاهای همیشگی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، "توقف دخالتها در امور دیگر کشورها به ویژه کشورهای عربی" حاشیه خلیج فارس را خواستار شوند. 
سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از زمان تأسیس آن، تقریبا هر 6 ماه نشستی مشورتی را برای ارزیابی کار و فعالیهای مشترک بین دو نشست رسمی قبلی و بعدی برگزار می‌کنند. نشستهای رسمی شورای همکاری در دسامبر هرسال به نوبت در یکی از پایتختهای کشورهای عضو برگزار می شود.
در این نشستهای مشورتی یک روزه موضوع بحثها آزاد است، و طی سالهای اخیر معمولا مسائلی مانند اوضاع سوریه، یمن و توافق هسته‌ای مطرح شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها