پوتین: هرگز تسلیم نمی‌شوم

پوتین: هرگز تسلیم نمی‌شوم
سه شنبه 11 خرداد 1395 - 11:49

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که هرگز در برابر غرب تسلیم نخواهد شد و تا آخرین رمق از استقلال روسیه دفاع خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "ویدموستی" روسیه تأکید کرد که ولادیمیر پوتین به طور قاطع توصیه الکسی کودرین مشاور اقتصادی خود درخصوص لزوم سر تسلیم فرود آوردن در برخی مسائل را رد و تاکید کرد که تا آخرین رمق از استقلال روسیه دفاع خواهد کرد.

سایت شبکه روسیا الیوم به نقل از این روزنامه افزود: بحث و گفتگو بین پوتین و کودرین وزیر دارایی سابق در جریان نشست شورای امور اقتصادی که زیر نظر پوتین فعالیت می کند، روی داد.

پوتین کوردین را به ریاست تیم کاری شورای امور اقتصادی منصوب کرده است. کوردین به داشتن رویکرد اقتصادی لیبرال و انتقادهای شدید از آنچه آن را سیاست های مالی عوام پسند دولت کنونی می خواند، مشهور است.

این روزنامه در مقاله روز دوشنبه خود به جزئیات اولین نشست شورای یاد شده در هفته گذشته بعد از پیوستن کوردین به آن پرداخت.

ویدموستی نوشت: وزیر دارایی سابق به رئیس جمهور توصیه کرد که سطح تنش ژئوپولوتیک را کاهش دهد و گفت که تن دادن به خواسته های غرب در برخی موارد به منظور حمایت از توسعه اقتصادی ضروری است.

کودرین تصریح کرد: دست برداشتن از برخی از بلندپروازیهای ژئو سیاسی به روسیه اجازه خواهد داد تا شکاف ایجاد شده بین این کشور و کشورهای غربی در زمینه فناوری و اقتصادی را کاهش دهد.

اما پوتین به سخنان وزیر دارایی سابق خود پاسخ داد و تاکید کرد که روسیه هرگز درباره حاکمیت خود با غرب سازش نخواهد کرد؛ باوجود این که تلاش می کند تا به کشورهای پیشرفته از نظر فناوری و اقتصادی بپیوندد. پوتین متعهد شد که از استقلال تصمیم گیری کشورش تا آخرین رمق دفاع کند.

پوتین درباره رویارویی کنونی بین روسیه و غرب گفت: این روسیه نبود که اینکار را شروع کرد.

وی در عین حال بر لزوم پرهیز از کشیده شدن به سمت اقدامات تحریک آمیز و بیشترین تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش تاکید کرد.

در همین حال، دیمتری بیسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه نیز با خودداری از تأیید و یا رد محتوای مقاله این روزنامه، گفت: بحث و گفت وگو در جریان نشست شورای یاد شده پشت درهای بسته انجام شده است.

بیسکوف افزود: نیازی به هرگونه توصیه ای به پوتین درخصوص گرفتن مواضع سازنده تر در سطح بین المللی نیست. نیازی برای متقاعد کردن پوتین به لزوم اتخاذ موضع سازنده در امور بین المللی نیست. باید در نظر داشت که پوتین حتی بدون اینگونه توصیه ها، سیاست دامنه داری را با هدف حل و فصل اختلافات و تعمیق هکاری و تقویت امنیت بویژه در قاره اروپا دنبال می کند.

6 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها